Din 8 septembrie 2021, justițiabilii vor putea accesa noua versiune a dosarului electronic. Aceasta este valabilă pentru Curtea de Apel Oradea și instanțele din circumscripția acesteia. Accesul la noua versiune a dosarului electronic se face prin depunerea unei cereri de acces la instanța pe rolul căreia se află dosarul. Aceasta va putea fi descărcată de pe portalul fiecărei instanțe, urmând a fi transmisă acesteia fie în format electronic (PDF), fie în format fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poștal).
Din 8 septembrie 2021, justițiabilii vor putea accesa noua versiune a dosarului electronic. Aceasta este valabilă pentru Curtea de Apel Oradea și instanțele din circumscripția acesteia. Accesul la noua versiune a dosarului electronic se face prin depunerea unei cereri de acces la instanța pe rolul căreia se află dosarul. Aceasta va putea fi descărcată de pe portalul fiecărei instanțe, urmând a fi transmisă acesteia fie în format electronic (PDF), fie în format fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poștal).
În cerere se va indica obligatoriu numărul de telefon și adresa de email a solicitantului.
După introducerea adresei de email și a numărului de telefon în aplicația Ecris, solicitantului i se va comunica un link, pe adresa de email indicată, prin accesarea căruia vor putea fi vizualizate documentele din dosarul electronic, a explicat Adrian Has, expertul în comunicare al Curții de Apel Oradea.
Dosarul electronic poate fi accesat prin intermediul paginii de internet www.curteadeapeloradea.ro, secțiunea Dosar electronic.
După introducerea adresei de email, selectarea instanței la care se află dosarul și acționarea butonului «Autentifică», solicitantul va primi un SMS la numărul de telefon indicat, cu un cod de validare, iar după introducerea acestuia în aplicație, solicitantul va avea acces la dosar, a precizat Has.
În paralel cu acesta, va fi funcțională și aplicația Infodosar, pentru care părților li s-a comunicat parola de acces la dosarul electronic.
Totodată, oamenii care au procese au posibilitatea să opteze pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic pe adresa de email indicată.
Condiția acestei proceduri de comunicare este ca justițiabilul să acceseze link-ul de acces pe care-l va primi pe email, în termen de trei zile . În caz contrar, comunicarea se va realiza prin intermediul serviciului poștal.
Pentru instituțiile care au încheiate acorduri de colaborare pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic, procedura de comunicare va fi îndeplinită când instanța va transmite destinatarului actul de procedură în format electronic, pe adresa de email indicată.
Demersurile pentru facilitarea accesului justițiabililor la dosarul electronic au fost inițiate de Curtea de Apel Oradea în anul 2015.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.