Radio Cluj…la modă: Eco Revolution, mai mult decât o etichetă
Eforturile care se fac la ora actuală, de reparare, de îmbunătățire sau de optimizare concertate tocmai pentru a salva ceea ce chiar noi înșine am distrus în ultimul secol, toate acestea se încadrează în politicile green actuale.
Articol editat de cristina.rusu, 30 septembrie 2021, 06:00 / actualizat: 30 septembrie 2021, 10:02
După cum toată lumea știe este mult mai greu să repari ceva decât să prezervi, dar iată-ne, ca societate ajunși taman acolo.
Nici în modă lucrurile nu stau diferit. Aflată pe locurile fruntașe între industriile poluante de pe glob, moda prin brandurile sale cunoscute cât și marii săi retaileri încearcă să se reorganizeze pentru a diminua consumul de resurse și a contribui, măcar în ultimul ceas la salvarea planetei.
Una dintre ideile promovate este aceea a modei circulare. Conceptul de modă circulară ia în calcul drumul produsului de modă, de la concept, producție, achiziționare, folosință, până la reintrarea sa din nou în circuit prin diferite modalități.
Una dintre cele mai simple modalități de a prelungi durata de viață a produselor și de a le reintroduce în circuitul modei este cea a sistemului second hand, sau vintage. Am mai vorbit aici despre aceste lucruri și spuneam că acesta va fi viitorul în materie de vestimentație, probat în creșterea exponențială a vânzărilor de la un an la altul, conform ultimelor statistici.
O inițiativă aparte în peisajul românesc inițiată de un brand mare și binecunoscut pe piața vestimentației vintage din România, aflat nici mai mult nici mai puțin la câțiva kilometri de Cluj-Napoca, aduce în prim plan, ideea de REFOLOSIRE a unor produse și CONVERTIRE a lor în haine chic, moderne și dezirabile, potrivite timpului actual. Sub acest tag se va desfășura în data de 1 oct. o inedită prezentare de modă la sediul firmei din Vlaha.
În sincronicitate perfectă cu tendințele internaționale ale modei de toamnă și de iarnă pentru 2021-2022- (revista Vogue France pe septembrie a publicat o imagine cu o creație Schiaparelli din piele neagră reconstruită din alte șapte jachete vintage într-o formă nouă și extrem de trendy) ni se propune o colecție de mantouri plecând de la ideea de capă, realizată integral din produse, ce în mod normal sfârșesc la container.
Ideea inedită pentru piața românească, nu face decât să pună în valoare posibilitățile creative aflate la îndemână, prin reutilizarea unor resurse aparent neutilizabile, motiv de inspirație și pentru alte domenii sau firme.
Este de la sine înțeles că un astfel de demers nu este facil, cum s-ar putea crede și nu este drumul pentru cei care caută cu orice preț calea cea mai ușoară.
Contactul cu materiale de foarte bună calitate- care astăzi nu se mai fabrică, cu tehnicile diferite de coasere, vizibile la desfacerea produselor în scopul reutilizării detaliilor de confecții, cromatica deosebită a confecțiilor din piele- din nou invizibilă la nivelul produselor actuale, fac ca această întreprindere să fie una extrem de provocatoare pentru designerul angajat pentru a propune siluete noi.
Viitorul modei sună bine dacă ținem cont de cele trei caracteristici subliniate în citatul viceprimarului Parisului, responsabil cu economia circulară, Antoinette Guhl:
Circular is the new black! We need a fashion which is based on three principles: clean, fair and good!
Moda circulară este noul negru! Avem nevoie de o modă care să respecte trei principii esențiale- să fie epurată, echitabilă și plăcută!
Nici consumatorul nu are un rol mai puțin determinant în acest proces. Responsabilizarea în actul achiziționării și decantarea corectă a nevoilor reale, iar nu dorința compulsivă de cumpărare, stimulată inteligent de marii retaileri, ani de-a rândul- sunt condiții esențiale pentru un climat sănătos al modei viitorului.
Călina Langa, fashion designer
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.