Primăria nu cedează în disputa cu taximetriștii: „vor fi doar două benzi dedicate pe care pot circula”
Pentru a lua o decizie în deplină cunoștință de cauză, am comandat un studiu de trafic care să arate impactul pe care îl au taxiurile pe benzile dedicate transportului în comun. Acest studiu făcut de Universitatea Tehnică a fost finalizat și rezultatul arată că sunt doar două benzi dedicate pentru transportul în comun pe care pot circula taximetriștii fără a încurca și a crește timpii pe care îi au astăzi cei care folosesc mijloacele de transport în comun. (Dan Tarcea)
Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, anunță că taxiurile vor putea folosi doar benzile dedicate transportului în comun de pe bulevardele Nicolae Titulescu și Regele Ferdinand. Pe toate celelalte străzi unde sunt amenajate benzi dedicate vor avea acces doar autobuzele și troleibuzele. Reacția primăriei vine ca urmare a solicitărilor făcute de firmele de taxi care cereau să poată folosi și taximetriștii aceste benzi.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 22 octombrie 2021, 11:08
Reprezentantul din Cluj-Napoca al patronatului din domeniu, Daniel Mitrea, argumentează că, legal, și taxiurile sunt considerate transport public și ar trebui să li se permită să folosească benzile pentru autobuze:
Potrivit legii și taxiul este transport public în comun. Și tot legea spune că taxiurile pot circula pe benzile destinate transportului public în comun fără a perturba circulația acestora. (Daniel Mitrea)
Tocmai acest detaliu din lege, care subliniază că taxiurile pot folosi benzile dedicate fără a perturba circulația autobuzelor, este argumenul pe care îl folosește administrația. Până acum, primăria a pierdut mai multe procese în care taximetriștii au contestat amenzile date de polițiștii locali pentru că nu a putut demonstra că se creează perturbări în trafic.
Viceprimarul Dan Tarcea arată că acum există un studiu de circulație, care va fi asumat de municipalitate până la sfârșitul acestui an:
Acest studiu a fost pus în dezbatere publică, este o procedura tehnică și administrativă. După ce depășim această fază va fi și materializat printr-o hotărâre de consiliu local. (Dan Tarcea)
La rândul sau, primarul Emil Boc arată că supraaglomerarea liniilor dedicate pentru transportul în comun ar anula, practic, utilitatea lor. El argumentează că nu doar taxiurile ci și UBER sau BOLT sunt considerate transport public și dacă toate aceste mașini ar folosi traseele pentru autobuze, pe ele ar fi o aglomerație mai mare decât pe benzile obișnuite:
Noi trebuie să luăm în calcul și alte autobuze care sunt în sistemul de circulație, nu doar mașinile Companiei de Transport Public. Mai este transportul județean, de asemenea transportul interjudețean mai folosește aceste benzi. Pentru că s-a ajuns la concluzia că dacă am lăsa să mai intre și taxiurile, nu ar mai fi nicio diferență între a circula cu mașina sau a circula cu autobuzul, pentru că se va sta la fel de mult în trafic. Iar noi nu dorim să compromitem ideea transportului public în comun. Pentru că dacă punem pe toată lumea să circule la fel și va fi la fel de aglomerat și pe linia de transport public ca și pe linia cealaltă, ce-am făcut? N-am făcut nimic! (Emil Boc)
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.