Studiul de Fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan se dezbate în Consiliul Local
Acest proiect dă viziune Clujului pe termen mediu și lung. Este proiectul secolului în care trăim. Clujul nu se va putea dezvolta în continuare, nu va putea nici măcar să-și mențină nivelul de calitate a vieții și de salarii bine plătite, dacă nu integrează zona metropolitană. Florestiul este deja Cluj, ce să mai spunem, că toți vedem acest lucru. (Emil Boc)
Primarul Clujului, Emil Boc, prefațează dezbaterea din Consiliul Local pe tema metroului. Subiectul va fi analizat în cadrul unei ședințe extraordinare, în care urmează să fie votat Studiul de Fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 22 noiembrie 2021, 10:42 / actualizat: 23 noiembrie 2021, 17:19
Emil Boc arătă că realizarea acestei investiții va rezolva cea mai mare problemă a Clujului: aglomerația pe axa Est – Vest.
Metroul va însemna un volum foarte mare de călători care va fi preluat din mașină și va fi dus mult mai repede dintr-o parte într-alta a zonei metropolitane. Proiectul va descongestiona radical traficul pe axa aceasta pe care ne sufocăm, Florești – Mărăști – aeroport, va conecta marile obiective importante ale Clujului, Spitalul Regional de Urgență, aeroportul, gara, de asemenea, va ajuta dezvoltarea pe zonele Soporului și bulevardul Muncii, pentru că sunt cele două brațe importante ca linie de metrou. (Emil Boc)
Odată cu convocarea ședinței de Consiliu Local pentru votarea Studiului de Fezabilitate la metrou, au apărut și criticile unor militanți civici, care consideră că proiectul nu a fost suficient dezbătut.
Emil Boc amintește însă că despre metrou se discută de doi ani și, în plus, au fost organizate dezbateri atât de administrația locală cât și de Agenția de Mediu:
Unii clujeni au alte opinii, le respect punctul de vedere, dar încerc să le arăt lumea în care trăim și direcția în care ne îndreptăm. Studiul de Fezabilitate a analizat toate modalitățile alternative prin care se poate rezolva problema traficului și oportunitățile oferite de fiecare variantă. S-a analizat metroul greu, metroul ușor, monorailul, tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul pe linii dedicate. Deci au fost analizate cinci alternative pentru a vedea care e cea mai bună soluție pentru a atinge obiectivele acestea de conectivitate cu zona metropolitană și, din toate aceste analize, metroul a ieșit ca singură soluție viabilă și necesară. (Emil Boc)
Potrivit studiului de fezabilitate, construcția primei linii autohtone de metrou din afara Bucureștiului va costa 2 miliarde de euro, dublu față de estimările inițiale. De asemenea, documentul arată că investiția nu va fi rentabilă din punct de vedere financiar, dar beneficiile socio-economice pe care le aduce compensează aceste neajunsuri.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.