Studiul de fezabilitate pentru construcția metroului la Cluj-Napoca a fost votat în Consiliul Local
Documentul prevede că întrega investiție costă 2 miliarde de euro, banii urmând să fie asigurați din fonduri europene și guvernamentale.
Linia de metrou începe în centrul comunei Florești, continuă prin spatele mall-ului din localitate, urcă în Mănăștur, pe strada Bucium, continuă pe sub Calea Moților și ajunge la Podul IRA, unde se bifurcă spre Sopor și Bulevardul Muncii. Tot la Podul IRA va exista o conexiune cu trenul metropolitan.
Articol editat de Camelia Velțan, 23 noiembrie 2021, 10:15
Proiectanții care au lucrat la studiul de fezabilitate arată că dacă investiția se va derula fără sincope în 2026 ar putea fi dat în exploatare primul tronson, cuprins între IRA și Strada Primăverii, iar întregul proiect va fi gata până în 2030.
Soluția pentru care Cosiliile Locale din Cluj-Napoca și Florești au dat astăzi votul final prevede construcția unui metrou ușor cu trenuri care vor circula fără vatman, având 51 de metri lungime și o frecvență maximă de 1 la 90 de secunde.
Metroul de la Cluj va avea o capacitate de 165 de mii de pasageri pe zi și va descongestiona traficul rutier pe relația Cluj-Florești, dar și în zona centrală a municipiului.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.