Ascultă Radio România Cluj Live

Radio Cluj…la modă: Eticheta în modă

În zilele noastre a ajuns să fie aproape mai importantă decât produsul în sine.

Radio Cluj…la modă: Eticheta în modă

Articol editat de cristina.rusu, 25 noiembrie 2021, 06:00 / actualizat: 25 noiembrie 2021, 9:58

Faptul că, adesea achiziționezi un anume produs a ajuns să însemne mai puțin decât semnificarea sa exterioară prin eticheta ce-o poartă.

Eticheta, sau label cum se spune în limba engleză reprezintă un fel de marcaj al prestigiului mărcii înglobat invizibil dar perceptibil în calitatea hainei sau al produsului de modă.

Această prezentare necesită JavaScript.

O eșarfă Hermes de pildă, din mătase naturală poate costa cât prețul unei haine serioase dar este un produs de lux, ușor recognoscibil, care te plasează din start în tagma câștigătorilor.

Primul dintre creatorii de modă celebri care a avut ideea genială de a eticheta propriile creații nu este nimeni altul decât Charles Frederic Worth, părintele haute couture-ului.

Pe lângă multe alte idei inovatoare aduse în modă, lui îi aparține și această modalitate de marcare a creațiilor sale unice, fapt care conferea, odată mai mult, autenticitate creației, în rândurile clientelei sale nobile.

Dar, în egală măsură era și un marcaj invizibil al vanității personale a creatorului, cunoscut pentru excentricitatea sa.

Această idee a sa a devenit o sursă de inspirație și pentru alții din tagma creatorilor de modă, care au înțeles că eticheta-  ca semn vizibil al mărcii personale nu este decât o modalitate perfectă de personalizare a creațiilor, prin intermediul căreia consumatorul este dispus și chiar doritor să plătească mai mult.

Această prezentare necesită JavaScript.

Marca, la rândul său- sau brand, din limba engleză reprezină acel ceva care face ca potențialul consumator să fie atras și să dezvolte fidelitate față de un produs, chiar și după plecarea celui care a lansat marca.

Este suficient să ne uităm la actualele produse ale caselor celebre de modă, unde inițiatorii lor au trecut de mult în lumea necuvintelor.

Prestigiul mărcii se păstrează cu condiția menținerii unui design de succes, inevitabil, corelat cu tendințele modei într-o perioadă de timp determinată.

Îmi trec acum prin minte acei celebri sneakers lansați de Balenciaga cu ceva vreme în urmă, care după lansare se epuizaseră într-un timp extrem de scurt, deși prețul nu era tocmai mic.

Eticheta poate conține adesea logo-ul mărcii, dar nu este obligatoriu.

Logo-ul reprezintă însemnul grafic al unei companii specifice sau al unui designer, ce poate conține inițialele firmei sau ale designerului.

Cu toate acestea, firme ca Lacoste, cu designul unui aligator aplicat, sau Polo cu broderia unui jucător aplicată pe produs au avut un succes semnificativ în ceea ce privește recunoașterea brandului în timp.

Multe etichete sau logo-uri consacrate conțin inițialele duble ale designerilor ca însemne distincte ale mărcii.

În industria modei o marcă dezirabilă permite companiilor să traseze linia de demarcație între produsele costisitoare, de lux și cele rezonabile specifice producției seriale.

Inclusiv designul etichetei este important. Plasată strategic pentru consumator, sub răscroitura gâtului la spate, vizibilă când haina stă pe umeraș, eticheta crește dezirabilitatea unui produs de modă.

Creatorii au înțeles de-a lungul timpului importanța etichetei, investind timp, creativitate și bani pentru crearea unor semne distinctive, menite să asigure succesul repurtat în bani pentru creațiile lor.

A nu se uita că prestigiul mărcii, și implicit al etichetei este ceva care se câștigă în timp, iar obrazul subțire cu cheltuială se ține cum spune o vorbă românească.

 

Călina Langa, fashion designer

Pozele provin din cartea Histoire de la Mode au XXe Siecle de Yvonne Deslandres și Florence Muller, Editions du Club France Loisirs, Paris, 1986

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

 

 

 

 

 

 

 

 

Radio Cluj…la modă: cronică pariziană (II)
Radio Cluj... la modă joi, 23 mai 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: cronică pariziană (II)

Este uimitor  pentru un est european să constate câtă atenție se acordă acestui domeniu, ajuns  proaspăt dintr-un loc ca al nostru, unde cu...

Radio Cluj…la modă: cronică pariziană (II)
Radio Cluj… la modă: cronică pariziană
Radio Cluj... la modă joi, 16 mai 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: cronică pariziană

O destinație inedită cu multiple ramificații în funcție de dorințele fiecărui vizitator care ajunge pe malurile Senei, Parisul este mai mult...

Radio Cluj… la modă: cronică pariziană
Radio Cluj… la modă: Irina Schrotter Doctor Honoris Causa al UAD Cluj-Napoca [FOTO]
Radio Cluj... la modă joi, 25 aprilie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Irina Schrotter Doctor Honoris Causa al UAD Cluj-Napoca [FOTO]

Evenimentul, organizat la inițiativa departamentului Modă-Design vestimentar, s-a desfășurat în cadrul unei reuniuni festive a Senatului...

Radio Cluj… la modă: Irina Schrotter Doctor Honoris Causa al UAD Cluj-Napoca [FOTO]
Radio Cluj… la modă: Patru dimensiuni creative
Radio Cluj... la modă joi, 11 aprilie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Patru dimensiuni creative

Am avut ocazia să asist și, în egală măsură, să vorbesc la deschiderea unei expoziții care se desfășoară zilele acestea la Turnul...

Radio Cluj… la modă: Patru dimensiuni creative
Radio Cluj... la modă joi, 4 aprilie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: UAD•FASHION•WORKSHOPS – Comunicarea în modă

Este prima conferință dintr-o serie de trei ce sunt dedicate unui subiect extrem de interesant: Comunicarea în modă și strategiile de PR așa...

Radio Cluj… la modă: UAD•FASHION•WORKSHOPS – Comunicarea în modă
Radio Cluj... la modă joi, 28 martie 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: Piese cheie din garderobă – rochia de cocktail  

Chiar dacă acum nu se mai numește așa, deoarece momentul precis pentru care a fost lansată, nu mai există așa cum se revela el în perioada...

Radio Cluj…la modă: Piese cheie din garderobă – rochia de cocktail  
Radio Cluj... la modă joi, 14 martie 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: Imaginea de modă și cum este ea comunicată cu Maurice Munteanu

Manifestarea, cu circuit închis, adresată studenților și masteranzilor de la Departamentul modă/design vestimentar din Universitatea de Artă...

Radio Cluj…la modă: Imaginea de modă și cum este ea comunicată cu Maurice Munteanu
Radio Cluj... la modă joi, 7 martie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Eco Couture. Reinventarea pălăriei

La Galeria Costumelor de Teatru Doina Levintza, un loc cu o magie aparte, care merită vizitat dacă aveți drum prin București, s-a deschis o...

Radio Cluj… la modă: Eco Couture. Reinventarea pălăriei