La Oradea, prima linie de tramvai din România construită pe un amplasament nou
Primaconstruită pe un traseu nou creat în România, după 1990, va fi dată în funcțiune, miercuri, 15 decembrie 2021, la Oradea. Primăria a accesat peste 11 milioane de euro din fondurile europene pentru realizarea acestui proiect.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 14 decembrie 2021, 16:16
Primaconstruită pe un traseu nou creat în România, după 1990, va fi dată în funcțiune, miercuri, 15 decembrie 2021, la Oradea. Primăria a accesat peste 11 milioane de euro din fondurile europene pentru realizarea acestui proiect.
Această extindere a liniei de tramvai este o premieră pentru România după 1990. Au fost lucrări de montare a liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor și tot ce a fost nevoie pentru ca linia de tramvai să poată fi dată, de mâine, în folosință. În următoarele zile mai rămân de montat panourile de informare pentru cetățeni, cu minutele în care ajung tramvaiele în stații și o porțiune din strada Atelierelor care încă nu a putut fi înierbată din cauza vremii. În cel mai scurt timp, toate lucrările vor fi finalizate. Acest proiect este unul benefic pentru locuitorii municipiului Oradea, având în vedere obiectivele noastre de modernizare continuă a parcului OTL, atât auto cât și de tramvaie. Cu siguranță va asigura o legătură mult mai bună între cartierele orașului nostru, a declarat primarul Florin Birta.
Tramvaiele vor circula cu călători pe traseul nou construit Calea Aradului – str. Făgărașului – zona Ceyrat – str. Atelierelor – str. Salca – str. Dimitrie Cantemir.
5 și 7 – noile linii de tramvai
Stațiile de tramvai vor fi situate pe Calea Aradului, în zona centrului comercial Auchan, lângă noua Sală Polivalentă, aproape de Universitatea din Oradea, în zona blocurilor din str. Ceyrat, lângă depoul OTL (str. Atelierelor) precum și pe str. Salca. Tramvaiele vor circula pe liniile 5 și 7, linii nou create.
Linia 5 va urma traseul Nufărul, Salca, Universitate, Calea Aradului, Primăriei, Piața Unirii, Parcul 1 Decembrie, Magheru, Republicii, Gara Centrală, Olosig, Piața Decebal, Calea Aradului, Universitate, Salca și va ajunge în Nufărul.
Linia 7 va urma traseul Nufărul, Salca, Universitate, Calea Aradului, Piața Decebal, Olosig, Gara Centrală, Republicii, Magheru, Parcul 1 Decembrie, Piața Unirii, Primăriei, Calea Aradului, Universitate, Salca și va ajunge în Nufărul.
Vom începe să circulăm pe liniile 5 și 7 la interval de 10 minute. O să vedem gradul de încărcare al acestora și în funcție de acest lucru o să luăm decizii, astfel încât traficul să se desfășoare în bune condiții și călătorii să fie mulțumiți de serviciile pe care le oferim, a precizat Adrian Revnic, directorul Companiei de Transport Local Oradea (OTL).
Investiție cu bani europeni
Noua linie de tramvai are o lungime de 3,8 kilometri și este înierbată pe o suprafață de 2,3 km. Lucrările au presupus montarea liniei de tramvai, a firului de contact, a stâlpilor care susțin firul de contact, realizarea înierbării, a sistemului de irigații a gazonului, instalații de semaforizare și adăposturi în stațiile de tramvai. Totodată, au fost instalate cele două stații de redresare situate în Calea Aradului, precum și în Depoul OTL. Astfel, stațiile de redresare asigură alimentarea cu energie electrică a tramvaielor.
Proiectul este implementat de Primăria municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI). Valoarea lucrărilor este de 11,6 milioane euro fără TVA.
Finanţarea nerambursabilă este de 98%, iar contribuția proprie a Primăriei Oradea este de 2%.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.