Primul vehicul care poate funcţiona şi pe drumuri şi pe căile ferate îşi face debutul în Japonia
DMV-ul arată ca un microbuz şi rulează cu roţi anvelopate pe drumurile nipone. În momentul în care trebuie să ruleze pe şinele de cale ferată, microbuzul îşi coboară efectiv roţile de tren ascunse sub punte, poziţionându-le pe şine, devenind astfel un vagon de tren.
Articol editat de cristina.rusu, 28 decembrie 2021, 13:09
Roţile din faţă ale DMV-ului se retrag, iar roţile din spate rămân în contact cu şinele de cale ferată, pentru propulsarea vehiculului pe şine.
Conducerea companiei Asa Coast Railway, care operează DMV-urile, a declarat că punerea în funcţiune a noilor vehicule în orăşele precum Kaiyo ar putea reprezenta un sprijin pentru populaţia locală în scădere şi îmbătrânită.
Aceste DMV-uri ajung la rezidenţi ca autobuze şi îi pot transporta apoi pe şine. Mai ales pentru zonele rurale considerăm că este eficient acest mijloc de transport, a declarat directorul general al companiei, Shigeki Miura. Un DMV poate transporta 21 de pasageri şi poate atinge o viteză de 60 km/h pe drumuri asfaltate şi aproape 100 km/h pe şine.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.