Peste 13.000 de copii au beneficiat în 2021 de serviciul de telemedicină ALOPEDI
Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgențelor sau la o altă unitate medicală. Concomitent, le-au fost explicate părinților manifestările la apariția cărora este obligatoriu consultul medical față în față. De asemenea, pentru 1.410 copii a fost recomandat consultul medical imediat, în primele două ore de la apel, iar în cazul a 15 copii a fost necesară solicitarea intervenției Serviciului de Ambulanță.
Articol editat de cristina.rusu, 4 ianuarie 2022, 14:17
Un număr semnificativ de părinți au solicitat sfaturi pentru copiii care prezintă febră (2.690 de apeluri), probleme respiratorii (2.587 de apeluri) și probleme digestive (1.610 apeluri). Totodată, medicii care deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice au acordat sfaturi medicale pentru 94 de copii deja diagnosticați cu COVID-19, cel mai mare număr fiind în luna octombrie a anului 2021. În ceea ce privește distribuția lunară a cauzelor de apelare a serviciului de sfat pediatric telefonic ALOPEDI 0364-917, problemele respiratorii au predominat în lunile reci iar cele digestive în timpul verii.
Important de precizat este faptul că pe parcursul anului 2021 s-a efectuat și retehnologizarea infrastructurii informatice. Au fost, astfel, achiziționate două computere performante, un server și un sistem de telefonie VOIP, necesare bunei funcționări a serviciului non-stop de telemedicină ALOPEDI 0364-917.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.