Constructor nou pentru lotul Câmpia Turzii – Chețani din Autostrada Transilvania
Lotul Câmpia Turzii – Chețani are o lungime de 17,5 kilometri și a fost realizat în proporție de 40 la sută de o companie autohtonă care, pe parcursul anului trecut, a dat faliment, iar contractul de execuție a fost reziliat.
Articol editat de DSRNetworkAdmin,
1 februarie 2022, 10:22 / actualizat: 4 februarie 2022, 11:18
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit câștigătorul care trebuie să termine sectorul de autostradă dintre Câmpia Turzii și Chețani. Contractul va fi semnat dacă în termenul legal nu vor exista contestații la licitație. Aceasta este ultima porțiune din Autostrada Transilvania care mai trebuie realizată pentru a se putea circula neîntrerupt pe autostradă între Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Lotul Câmpia Turzii – Chețani are o lungime de 17,5 kilometri și a fost realizat în proporție de 40 la sută de o companie autohtonă care, pe parcursul anului trecut, a dat faliment, iar contractul de execuție a fost reziliat.
Din 2016 se lucrează pe acest sector, care nu pune probleme deosebite, aflându-se într-o zonă de câmpie. Porțiunea de autostradă trebuia deschisă traficului încă din 2018, dar ritmul lent al lucrărilor și problemele financiare ale executantului au dus la rezilierea contractului.
Licitația lansată anul trecut pentru finalizarea lucrărilor a fost câștigată de o asociere româno-spaniolă. Firmele românești din acest consorțiu mai au un contract pe Autostrada Transilvania, între Biharia și Chiribiș, dar nu au început încă lucrul pentru că nu se pot încadra în prețul pe care l-au licitat.
Pentru finalizarea sectorului Câmpia Turzii – Chețani, atribuirea contractului s-a făcut la suma de 364 de milioane de lei. Câștigătorul are la dispoziție 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, iar garanția oferită este de 10 ani.
Contractul de execuție poate fi semnat doar dacă, în perioada legală, nu vor fi depuse contestații. În caz contrar, Compania de Drumuri este obligată să aștepte judecarea acestora și abia ulterior, dacă nemulțumirile vor fi respinse, poate fi încheiată înțelegerea.
În varianta optimistă, lotul de 17,5 kilometri dintre Câmpia Turzii și Chetani va fi deschis traficului la sfârșitul anului 2023, moment în care se va putea circula neîntrerupt pe autostradă între Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Tot la sfârșitul anului viitor se preconizează că va fi gata și tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului, la care deja se lucrează. În acel moment, Clujul va avea o legătură pe autostradă și cu Zalăul, pe lângă conexiunea deja existența cu Alba Iulia și apoi mai departe cu Sibiul sau Deva.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal. Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.