Proiect pentru siguranță pe Aeroportul din Oradea [AUDIO]
Proiectul prevede construirea gardului perimetral în lungime de 9.200 metri şi cu înălţimea de 2,5 metri, concomitent cu implementarea sistemelor de supraveghere tip gard inteligent; construirea unui post de control a accesului pentru controlul persoanelor, vehiculelor și mijloacelor aeroportuare care acced în ZSAR și ZOA; amenajarea drumului perimetral în incinta aeroportului care să asigure siguranța și securitatea traficului aerian; construirea unei remize PSI cu dispecerat de pază pentru gararea și întreținerea a două autospeciale de intervenție în caz de incendiu șia unei autosanitare, necesare pentru creșterea siguranței și securității operațiunilor aeriene și deservire la sol a aeronavelor și pasagerilor, precum și asigurarea spațiului necesar operării pentru dispeceratul de pază și control a zonei de securitate, a detaliat Horga.
Articol editat de cristina.rusu, 4 februarie 2022, 12:24
Drumul perimetral e construit astfel încât să suporte mașinile de intervenție în caz de urgențe.
De altfel, proiectul a transformat aeroportul orădean din aeroport deschis traficului internaţional la cel de aeroport internaţional.
Un alt obiectiv care va fi finanțat prin acest proiect este cel care se referă la salvarea vieților umane și stingerea incendiilor, ne-a mai spus Răzvan Horga.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare, a fost semnat luna trecută și va fi finalizat în 31 decembrie 2023. Contribuția Uniunii Europene la proiectul de peste 72 milioane de lei este de 85%. Eugen Tuduc, director adjunct la Aeroportul din Oradea și manager de proiect, a expus și explicat câteva dintre obiectivele proiectului.
Proiectul prevede construirea unui gard perimetral intelligent care va avea o lungime de 9.200 metri şi o înălţime de 2,5 metri, echipat cu senzori acustici de mişcare apte să depisteze apropierea unei persoane de la 5 metri, a unui vehicul de la 10 metri, iar o eventuală săpătură de la 20 metri. În momentul în care un intrus ar încerca să pătrundă în aeroport, camerele de supraveghere se orientează spre zona respectivă, iar personalul de pază este alertat pentru ca o patrulă mobilă să poată intervene. (Eugen Tuduc)
Aeroportul din Oradea mai are un proiect la Ministerul Transporturilor care se află în fazele finale ale evaluării tehnico-economice. Prin acesta va fi prelungită pista și vor fi modificate instrumentele de navigație la aterizare care vor permite aterizarea din direcția opusă, din partea de sud a Municipiului Oradea. Acesta va fi semnat la finalul acestei luni, după cum a asigurat Răzvan Horga.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.