În 11 februarie marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112
2021 a fost anul în care la numărul unic de urgență 112 s-au înregistrat cele mai puține apeluri care nu erau în realitate urgențe.
Spre comparație, în anii 2004-2005, non-urgențele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, dar se pare că de la an la an cetățenii au sunat tot mai responsabil la 112.
Articol editat de Camelia Velțan, 11 februarie 2022, 10:53
2021 a fost anul în care la numărul unic de urgență 112 s-au înregistrat cele mai puține apeluri care nu erau în realitate urgențe.
Spre comparație, în anii 2004-2005, non-urgențele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, dar se pare că de la an la an cetățenii au sunat tot mai responsabil la 112.
Concret, în 2021 au fost preluate aproximativ 10 milioane de solicitări, dintre care aproape 60% au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția ambulanței, SMURD-ului, poliției, jandarmeriei sau salvamontului. Aproximativ 1 milion de apeluri au fost pe problematica noului coronavirus, cele mai multe astfel de solicitări fiind înregistrate în octombrie, în medie 8.000 pe zi
În fiecare an, în 11 februarie marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112, dedicată creşterii gradului de conştientizare a importanţei acestui serviciu destinat cetăţenilor.
100 de apeluri pe zi la numărul 112 au fost gestionate anul trecut de dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bihor, ceea ce înseamnă un apel la 14 minute.
Anunțul a fost făcut astăzi, cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic de Urgenţă 112.
Din cele aproape 36.700 de apeluri, 13.500 s-au concretizat în intervenţii. Totodată, au fost înregistrate peste 300 de situaţii atipice, care nu au impus intervenţia serviciilor profesioniste, acestea fiind direcţionate către alte autorităţi.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.