13 februarie, Ziua Mondială a Radioului
Articol editat de Andreea Leonid, 13 februarie 2022, 10:12 / actualizat: 13 februarie 2022, 15:42
Radioul este un mijloc de comunicare care rezistă pe o piață din ce în ce mai diversificată, spune președintele Comisiei pentru cultură, deputatul USR Iulian Bulai. Astăzi este Ziua Mondială a Radioului, zi în care în 1946 a avut loc prima emisie a postului de radio al Organizației Națiunilor Unite. Iulian Bulai ne-a mai declarat că radioul în general și cel public în particular rămân în continuare mijlocul prin care informațiile ajung rapid la ascultători și își păstrează relevanța maximă într-un mediu concurențial, foarte puternic dominat de rețelele de socializare și de televiziuni.
Iulian Bulai: Mesajul meu este unul, în primul rând, de mulțumire, de exemplu, pentru angajații Radioului Public și de felicitare pentru toți cei care lucrează în radiouri, care fac inovație în această lume a radioului, care folosesc tot felul de mijloace și mecanisme noi pentru a veni cu un plusvaloare față de un mediu atât diversificat. Mergeți înainte! Radioul Public face o treabă foarte bună, și-a menținut relevanța folosind secrete pe care doar el le știe, dar ajungând în casele celor mai mulți români din toată țara, indiferent de nivelul lor de acces la mediile sociale.
Încrederea este unul dintre atributele de bază ale radioului – a declarat astăzi și președintele director general al Societății Române de Radiodifuziune, Răzvan Dincă. Invitat la RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI, Răzvan Dincă s-a referit la efectele pe care le are radioul asupra celor cu care intră în contact.
Răzvan Dincă: În momentul în care te gândeşti la radio, o să constaţi că pasiunea pentru radio este una puternică. N-o realizezi, poate; ea devine molipsitoare, se transmite repede şi nu trece uşor. Radioul creează dependență; odată devenit ascultător, lucrător, manageri, devii captiv acestui tip de mijloc media. Te trezeşti cu el, adormi cu el, conduci cu el. Sigur, pentru mulţi Radioul este un partener; radioul alină singurătatea, umple momente goale ale vieţii… Cred că e foarte greu în aceste vremuri să capeţi în credere, şi radioul este unul dintre mijloacele… Odată ce ajungi să capeţi încredere în acel mijloc media, mai greu se zdruncină.
Întrebat despre sloganul „Radioul și încrederea”, Răzvan Dincă a amintit că radioul înseamnă cultură, iar cultura generează încredere. Pe lângă faptul că relatează despre evenimentele culturale, radioul este și furnizor de cultură – a mai spus președintele director general al Societății Române de Radiodifuziune.
Radioul a fost decenii la rând, în lumea civilizată, cel mai important mijloc de comunicare în masă – spune într-un mesaj președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop. Deși în prezent informațiile care ajung la public sunt fie trunchiate, fie presărate cu știri false, Radioul public și-a făcut datoria din plin în România și a fost o emblemă a ţării – menționează academicianul. El evocă în context bogăția reprezentată de Fonoteca de aur a Radioului sau valențele culturale ale Radio România RADIO ROMÂNIA. Ioan Aurel Pop își exprimă speranța că radioul va avea un viitor atât în lume cât și în România.