Cine va executa ultima porțiune lipsă din Autostrada Lugoj – Deva?
Traseul de 9,13 kilometri nu a fost realizat odată cu restul autostrăzii pentru că în zonă își au habitatul mamifere mari, pentru care nu s-au prevăzut treceri dintr-o parte într-alta a autostrăzii.
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 15 februarie 2022, 09:25
Odată cu regândirea secțiunii, au fost prevăzute două tuneluri pentru urși cu o lungime totală de 2,13 kilometri.
Suma estimată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru construcția porțiunii de autostradă dintre localitățile Margina și Holdea este de 1,36 de miliarde de lei, bani asigurați din fonduri europene.
Potrivit caietului de sarcini, cei nouă kilometri trebuie realizați în trei ani și două luni, din care zece luni ar trebui să dureze proiectarea și doi ani și patru luni lucrările propriu-zise.
La licitația pentru acest sector de autostradă s-au înscris inițial 11 ofertanți, dintre care Compania de Drumuri a selectat pentru faza finală șase competitori. Dintre aceștia, ofertă finală a depus doar asocierea de firme turcești Mapa Insaat ve Ticaret și Cengiz Insaat Sanayi.
Aceeași asociere de firme a câștigat luna trecută contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 din Autostrada Sibiu – Pitești, după un scenariu identic.
La fel ca și acum, dintre cei șase competitori calificați în faza finală a licitației, doar această asociere a depus o ofertă tehnico-financiară care, după ce a fost evaluată de CNAIR, a fost declarată câștigătoare.
Cei 19 kilometri dintre localitățile Margina și Holdea reprezintă ultima porțiune din A1 care mai trebuie realizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu sau Cluj-Napoca până la punctul de trecere a frontierei Nădlac și de aici mai departe, spre Vestul Europei.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.