Încă un lot din Autostrada Transilvania a fost blocat
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză societății STRABAG, care a reclamat deficiențe în organizarea și evaluarea licitației pentru acest sector. Compania de Drumuri poate să accepte decizia CNSC și să reevalueze ofertele depuse sau poate să o atace la Curtea de Apel, a cărei decizii va fi definitivă.
Articol editat de cristina.rusu, 21 martie 2022, 11:16 / actualizat: 23 martie 2022, 10:21
Selecția unui constructor pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii fusese lansată în luna iulie a anului trecut. Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere dorea să finalizeze acest sector de 16 kilometri, a cărui construcție fusese lansată în 2015. De atunci, firma care a început lucrările a realizat doar 38 la sută din proiect, după care a intrat în insolvență și apoi în faliment.
Contractul a fost reziliat în martie 2021 iar la licitația organizată pentru finalizarea lucrărilor au fost depuse trei oferte.
În ianuarie acest an contractul a fost atribuit unei asocieri de firme care mai are contracte pe Autostrada Transilvania.
Societățile Drum Asfalt și Trameco, cărora le-a fost încredințat contractul de lângă Câmpia Turzii, au câștigat și licitația pentru finalizarea tronsonului Biharia – Chiribiș, care este de asemenea blocat. Constructorul s-a angajat că finalizează lucrările începute de Bechtel la un preț mai mic cu 30 la sută față de estimările făcute în caietul de sarcini, iar acum nu se poate încadra în acești bani.
Un alt lot pe care nu se lucrează este Chiribiș – Suplacu de Barcău, tot din cauza unei contestații la licitație.
Pe alte două sectoare din Autostrada Transilvania constructorii avansează foarte bine și chiar au devansat cu puțin graficele pe care le aveau.
De la Nădășelu la Poarta Sălajului, dacă își păstrează ritmul actual, firma autohtonă UMB va termina până în 2024 porțiunea de autostrada în lungime de 43 de kilometri, care va lega municipiile Cluj-Napoca și Zalău.
Și turcii de la Nurol se descurcă foarte bine pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău, al cărui termen de finalizare este prima jumătate a anului viitor. Cei 14 kilometri riscă însă să se transforme într-o nouă autostradă muzeu, deoarece de la Suplacu de Barcău spre Vest sunt cele două loturi cu licitațiile blocate, iar spre Zalău procedura pentru desemnarea unui constructor e înghețată de mai bine de doi ani.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.