Serviciul de asistenţă pediatrică non-stop prin telefon, PEDITEL, un succes în România
Numărul apelurilor date anul trecut este semnificativ mai mare comparativ cu 2020, când au fost înregistrate 85 de mii de solicitări.
Printr-un apel la 1791, orice părinte primeşte sfaturi de la un medic specialist despre cum să intervină pentru ameliorarea simptomelor, în cazul unor boli uşoare ale copilului.
Medicii care preiau apelurile la PEDITEL oferă doar sfaturi pentru situații care nu pun viața copilului în pericol, iar prin linia telefonică, fondatorii acestui serviciu își propun să facă și educație medicală.
Articol editat de Camelia Velțan, 1 aprilie 2022, 14:14
Cristina Grigore, coordonatorul PEDITEL:
Cred că în România nu avem o politică națională privind prevenția și încercăm foarte mult prin absolut toate intervențiile pe care le au medicii noștri să ajute părintele să înțeleagă că este mai ușor să prevenim decât să tratăm. Undeva între 75 și 79% din apelurile preluate de către serviciul PEDITEL sunt sfaturi medicale aplicabile acasă în deplină siguranță pentru copil și direcționarea către unitățile de primiri urgenţe sunt sub 10%, iar 112 sub 2%. Am încercat să facem partea de educație, să fim un suport la îndemâna părintelui 24/7. Funcționăm ca o cameră de gardă, dar de data asta online, dar nu pentru urgențe.
PEDITEL a fost înființat în anul 2014 de către Fundația „Părinții din România”, iar echipa formată din 25 de medici pediatri specialiști a ajutat gratuit, de atunci și până în prezent, prin intermediul call center-ului, 450.000 de copii. PEDITEL poate fi apelat la numărul 1791.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.