O a doua minune a naturii din judeţul Caraş-Severin, după Cascada Bigăr, situată la jumătatea distanţei dintre Polul Nord şi Ecuator, se găseşte pe porţiunea de cale ferată dintre Caransebeş şi Băuţari.
Articol editat de cristina.rusu,
23 aprilie 2022, 00:00 / actualizat: 23 aprilie 2022, 8:08
O a doua minune a naturii din judeţul Caraş-Severin, după Cascada Bigăr, situată la jumătatea distanţei dintre Polul Nord şi Ecuator, se găseşte pe porţiunea de cale ferată dintre Caransebeş şi Băuţari.
Este vorba despre un tunel de verdeaţă, asemeni renumitului Tunel al Dragostei din oraşul ucrainean Klevan, declarat monument al naturii.
Porţiunea de pădure din Caraş-Severin este considerată unul dintre cele mai romantice locuri din România.
Locul este frumos primăvara, vara şi toamna. Ferit de paşii turiştilor, locaţia se conservă natural, iar bolţile de crengi şi frunze înverzesc tunelul în fiecare an.
Calea ferată Caransebeş-Băuţari-Subcetate este una de tip secundar. Linia neelectrificată a fost inaugurată la 11 noiembrie 1908 pe tronsonul între Caransebeş şi Băuţari, iar la 1 mai 1909 între Băuţari şi Subcetate.
Datorită diferenţelor de nivel, pe distanţa Băuţari (CS) şi Sarmizegetusa Ulpia Traiana (HD), circulaţia trenurilor se efectua pe o linie cu cremalieră. Între 1908 şi 1978, pe traseul dintre cele două localităţi, tracţiunea vagoanelor a fost efectuată de locomotive cu aburi. În anul 1978 această linie a fost închisă circulaţiei trenurilor de călători.
Cel de-al doilea tronson de cale ferată cuprins între Sarmizegetusa şi Haţeg a fost închis în 1995, iar în anul 2000 linia dintre Băuţari şi Haţeg a fost dezafectată şi trecută în conservare în domeniul Societăţii de Administrare Active Feroviare (SAAF).
Astăzi, între Caransebeş şi Băuţari circulă trenuri de călători şi marfă, iar între Haţeg şi Subcetate, doar ocazional, trenuri de marfă.
În trecut, legea presupunea ca terenul din jurul căii ferate trebuie să fie defrişat şi arat pe o distanţă de cel puţin 20 de metri de-alungul şi de la axul şinei, în zona de protecţie, iar copacii puteau creşte în apropierea liniilor de tren, atâta timp cât nu influenţau desfăşurarea în deplină siguranţă a traficului feroviar.
În decursul vremii, pe tronsonul vizat, copacii au crescut şi s-au apropiat de linia ferată, dând naştere tunelului dragostei din Caraş-Severin – catalogat a fi cel mai romantic loc din România.
Fotograful amator Florin Avramescu din Oţelu-Roşu a realizat şi publicat fotografiile cu Tunelul dragostei, pentru a demonstra că acest loc special este în România.
Gabriel Pintilie
Foto: Florin Avramescu
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.