Lungul drum al birocrației omoară proiectele încă înainte ca acestea să înceapă!
Foto: Radio Cluj
Tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău din Autostrada Transilvania intră în faza finală de licitație. În lungime de 41 de kilometri, acest sector include cel mai lung tunel care se construiește în România, întreg proiectul fiind estimat la aproape un miliard de euro.
Tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău din Autostrada Transilvania intră în faza finală de licitație. În lungime de 41 de kilometri, acest sector include cel mai lung tunel care se construiește în România, întreg proiectul fiind estimat la aproape un miliard de euro.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a finalizat prima etapă a licitației pentru construcția sectorului din Autostrada Transilvania care traversează județul Sălaj de la Est la Vest.
În această fază, dintre cele 12 companii care și-au arătat intenția de a realiza contractul au fost selectate șase, doar acestea urmând să depună oferte tehnice și financiare. Printre participanții la licitație se află firme europene cunoscute, precum Strabag, Astaldi, Pizzarotti sau Aktor, dar și companii din China și Turcia.
Lista cu cei șase ofertanți selectați pentru etapa a doua de selecție a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și va fi anunțată abia după validarea ei.
Licitația pentru lotul de autostradă dintre Poarta Sălajului și Nușfalău a fost lansată în noiembrie 2020 și abia acum Compania de drumuri a finalizat selecția preliminară a firmelor care vor intra în competiția propriu-zisă.
Câștigătorul, care va fi selectat dintre cei șase finaliști, trebuie să construiască cel mai complex drum din Nord-Vestul țării. Pe această autostradă va fi amenajat cel mai lung tunel din România, care trece pe sub Meseș, urmând să aibă două galerii cu câte două benzi pe sens, o lungime de 2,9 kilometri și un cost estimat la aproximativ 1 miliard de lei. Proiectul mai prevede construcția a 65 de viaducte, poduri și podețe, cu o lungime totală de 13 kilometri.
Odată cu finalizarea tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, pe Autostrada Transilvania se va circula fără întrerupere de la Cluj-Napoca până la granița cu Ungaria.
Construcția acestei porțiuni de 41 de kilometri este estimată la 4,5 miliarde de lei și va fi finanțată din fonduri europene. Cel mai devreme, autostrada va fi inaugurată în 2028, în condițiile în care contractul prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.