Cu o lună înainte de finalizarea lucrărilor, constructorul pleacă de pe șantier!
Autostrada Transilvania
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul pentru finalizarea sectorului Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul pentru finalizarea sectorului Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania.
Potrivit contractului, această porțiune de drum ar fi trebuit finalizată luna viitoare. Problema e că, din 2020, de când a semnat constractul și până acum nu s-a lucrat deloc, deoarece constructorul nu s-a putut încadra în sumele pe care singur le-a ofertat. Executantul ar fi dorit o majorare cu o treime a înțelegerii financiare, adică exact suma cu care el a coborât sub estimarea făcută în caietul de sarcini.
Negocierea pentru rezilierea pe cale amiabilă purtată între Compania de drumuri și executant trenează din a doua parte a anului trecut, din cauză că firma constructoare ar fi vrut să i se deconteze partea de proiectare pe care a realizat-o.
Nici oficialii Ministerului Transporturilor și nici reprezentanții Companiei de drumuri nu au precizat dacă la rezilierea contractului executantul a primit vreo compensație financiară.
Ministrul Sorin Grindeanu a scris doar pe pagina sa de socializare că “șantajul constructorilor care vor bani fără să muncească s-a încheiat!” și a adăugat că această porțiune de autostradă va fi relicitată în cel mai scurt timp.
Sectorul de autostradă Chiribiș – Biharia are o lungime de 28,5 kilometri și pentru finalizarea lui asocierea Trameco – Drum Asfalt a solicitat la licitatie 326 de milioane de lei.
Această porțiune din Autostrada Transilvania se află la al patrulea constructor care părăsește șantierul. Tronsonul a fost început în 2004 de americanii de la Bechtel, care au realizat 50% din lucrări, înainte de a abandona proiectul.
Ulterior, finalizarea tronsonului a fost atribuită prin licitație unei asocieri româno-spaniole, care nu a reușit să realizeze un proiect tehnic viabil.
Cel de-al treilea constructor a fost o firmă din Croația, cu care nici măcar nu s-a ajuns la faza încheierii unui contract, deoarece autoritățile de la noi au aflat că împotriva executantului a fost declanșată procedura de faliment în țara de origine.
Acum, Compania de drumuri a rupt înțelegerea și cu ultimul constructor, care a blocat lucrările timp de doi ani.
Din bucata începută în Bihor de compania Bechtel a fost finalizată până acum doar porțiunea de 5,4 kilometri dintre vama Borș II și Biharia.
Cea de-a treia porțiune, Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26 de kilometri, are desemnat un câștigător, dar contractul nu poate fi deocamdată semnat pentru că licitația a fost contestată.
Plângerea a fost depusă de societatea Drum Asfalt, adică exact de firma care nu a putut finaliza lotul vecin și acum Compania de drumuri i-a reziliat contractul.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.