După 15 luni de așteptare, lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, pregătit de licitație
Foto: Radio Cluj
Compania de Drumuri a finalizat procedura de preselecție pentru sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău din Autostrada Transilvania, care include și tunelul pe sub Meseș.
Articol editat de cristina.rusu,
2 iunie 2022, 12:53
Compania de Drumuri a finalizat procedura de preselecție pentru sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău din Autostrada Transilvania, care include și tunelul pe sub Meseș.
Șase firme din Turcia, Italia, Spania și Austria vor primi invitația de a depune ofertele tehnice și financiare pentru construcția acestui sector de drum.
Stabilirea unui constructor pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău din Autostrada Transilvania a prevăzut o procedură preliminară, în urma căreia să se facă o triere a firmelor care doresc să construiască acest lot. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit că, dintre companiile interesate de licitație, vor fi selectați cinci, maxim șase participanți care vor depune oferte finale și doar dintre aceștia se va stabili câștigătorul.
Procedura a fost lansată în 2020, în februarie 2021 a expirat termenul de înscriere, ceea ce înseamnă că doar pentru selecția preliminară CNAIR a avut nevoie de 15 luni de evaluare. Mai mult, de la momentul când ministrul transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat finalizarea acestei proceduri de preselecție și până când CNAIR a făcut publice firmele calificate în faza finală, au mai trecut trei săptămâni.
Oferte pentru licitația propriu-zisă urmează să depună companiile turcești Mapa Insaat Ticaret, Tekfen Insaat și Uluslararasi Insaat Yatirim, asocierea austriaco-spaniolă Strabag – Acciona Construccion și italienii de la Pizzarotti și Astaldi.
Firma câștigătoare va trebui să construiască porțiunea de autostradă dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, de 41 de kilometri, care include și cel mai lung tunel din țară, pe sub Meses, în lungime de 2,89 de kilometri. Pe acest lot vor mai fi amenajate 65 de poduri, viaducte și pasaje în lungime totală de aproximativ 13 kilometri.
Execuția lotului a fost estimat la 3,9 miliarde de lei, iar după finalizarea licitației constructorul trebuie să îl realizeze în patru ani.
Într-un termen optimist, dacă câștigătorul va fi stabilit în 2023, se va putea circula pe acest tronson la sfârșitul anului 2027.
Până atunci, ar trebui finalizate toate celelalte porțiuni din Autostrada Transilvania aflate în lucru sau licitație, astfel încât de la Târgu Mureș, respectiv Cluj-Napoca se va putea circula neîntrerupt pe autostradă până la granița cu Ungaria și de acolo mai departe spre statele Vest Europene.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.