ANPC: Turiştii pot solicita până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat
Turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ, a scris sâmbătă, 18 iunie, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.
Articol editat de Andrei Cretoiu, 18 iunie 2022, 11:03
Turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ, a scris sâmbătă, 18 iunie, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.
Acesta a postat câteva recomandări şi sfaturi pentru consumatori având în vedere că în această perioadă se achiziţionează mai multe pachete de servicii turistice.
Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la #ANPC, dar şi la #eccromania, a subliniat Anghel.
Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă precum şi de modalităţile de plată.
Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur, susţine oficialul ANPC în postarea sa.
De asemenea, agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente şi altele asemenea; durata pentru care operează oferta turistică.
Potrivit sursei citate, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.
În ceea ce priveşte informaţiile privind călătoria, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie.
În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului.
Legat de contract, Anghel transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere; în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.
Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, a punctat Paul Anghel în postarea sa.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.