Radio Cluj…la modă: TIFFashion Corner 2022
Ținta curatorilor și a evenimentului în sine era de a oferi o perspectivă inedită asupra relației dintre modă și film, prin intermediul unei abordări neconvenționale, menită să surclaseze dinamica obișnuită dintre creator, produsul său și potențialul client.
În toată această combinație, ingredientul principal – arta- păstrează și susține liantul dintre cele două domenii cu interferențele previzibile.
Dar nu a fost vorba, strict doar despre design vestimentar. Moda, după cum știm, este un termen generic, mult mai amplu în care se coalizează diferite domenii, printre care designul de obiect, de bijuterie sau de produs.
Exact acesta a fost cazul și-n cadrul expoziției de la Muzeul de Artă, unde pe lângă creațiile vestimentare un sector demn de remarcat a fost, tocmai acela al designului de produs.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 30 iunie 2022, 06:00 / actualizat: 30 iunie 2022, 9:45
Mărturisesc preferința netă pentru creațiile deosebite și extrem de altfel ale lui Catrinel Săbăciag de la Sensory Studio, unde viziunea designerului de produs este potențată fericit de un interes constant pentru natură, știință și fenomenul artistic.
Fascinația designerului pentru modul cum anumite suprafețe pot reflecta lumina, în acest caz un anume tip de plexiglass din care sunt realizate lămpile ce constituie colecția Onnda, transparențele și umbrele capturează subtil frumusețea imaterială ce se degajă din schimbarea constantă a luminii prin intermediul unei aplicații ce poate fi activată de pe telefon.
Apoi ideea de a converti resturile de materie primă în bijuterii fascinante pentru femei ce văd dincolo de media comună a aparenței și a recicla și ultima bucățică de materie, marcând astfel un prag de accesibilitate între bijuterie și obiectul de interior sensibil mai costisitor, mi s-a părut din nou, o idee de marketing extrem de reușită.
Nu am putut pleca fără un inel de acolo și nici nu l-am jos de pe mână de-atunci. În funcție de lumina care cade pe el, acesta își schimbă culorile conturându-ți sentimentul că ai fi un fel de mag contemporan.
Am mai remarcat și mi-a plăcut minimalismul și texturile foarte eco-friendly ale celor de la White my Name, creașii aparent simple și nepretențioase dar care lasă loc extins pentru un fel de sofisticare interioară ăn care stilul personal trebuie să-și spună cuvântul, cu atât mai mult cu cât forma arhitecturală a pieselor era permisivă și versatilă, punând ipotetic, la dispoziția purtătorului virtual o serie de variante de accesorizare.
Accesoriile superbe ale celor de la Vilegiatura, materializate în niște poșete zărite și pe podiumul de la RFW, creații longiline punctate cu mânere semisferice aurii, un must have pentru orice fashionistă care se respectă, impecabil lucrate. Am remarcat aici și piese vestimentare de-o calitate excepțională a execuției.
Structurile și texturile variate din creațiile Andra Handaric, modul de a expune produsele colecției Assemblage 2.0 prezente în expoziție, în sensul de vizibilitate, un lucru esențial pentru un astfel de eveniment, detaliile sofisticate ale creațiilor, multe motive pentru a agrea demersul creatoarei.
Și nu în ultimul rând, aș sublinia aportul estetic diferit și binevenit adus de două tinere creatoare, cadre universitare la departamentul de modă din cadrul UAD: Anca Luiza Zaharia și Kiss Gyongyver.
Piesele sofisticate ca abordare și execuție din cea de-a treia sală, expuse pe manechine, cum de altfel și meritau, s-au constituit în contrapunctul spațial binevenit creionând legătura perfectă dintre util și estetic pe care moda o poate realiza când este gândită corespunzător.
Nu pot decât să sper că vizitatorii s-au ales, fiecare, cu câte un obiect cuceritor din cadrul acestei expoziții cu vânzare, iar noi ne revedem săptămâna viitoare.
Călina Langa, fashion designer
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.