Deciziile instanțelor de judecată vor putea fi transmise și prin e-mail
Articol editat de Camelia Velțan, 2 iulie 2022, 11:32
A mai fost făcut un pas pentru debirocratizare și digitalizare, de această dată în instanțele de judecată.
Deciziile instanțelor civile vor fi transmise, din oficiu, prin e-mail, doar dacă persoanele implicate în proces au lăsat datele personale necesare din proprie inițiativă sau la solicitarea expresă a judecătorilor.
Potrivit noii legislații, care intră de sâmbătă, 2 iulie, în vigoare, această comunicare trebuie însoțită de semnătura electronică a completului de judecată.
În cazul în care nu există o adresă de e-mail, la care să fie transmise hotărârile instanțelor, actele vor fi furnizate la domiciliu ca și până acum, prin agenții procedurali sau prin poștă, cu o scrisoare recomandată.
Procedura se aplică și în cazul constatării unor erori în informarea electronică. În lege se precizează că transmiterea deciziilor este considerată încheiată doar dacă destinatarul confirmă primirea documentelor.