Centura Metropolitană a Clujului, la votul consilierilor și apoi ajunge la Guvern [UPDATE]
…………………………………………………………………………………………………………………………..
Proiectul Centurii Metropolitane a Clujului se discută la această ora (11.00) în Consiliul Local Cluj-Napoca. Ulterior, documentația va fi trimisă la Guvern pentru avizarea finală.
Articol editat de cristina.rusu, 4 august 2022, 11:03 / actualizat: 4 august 2022, 14:37
Proiectul Centurii Metropolitane a Clujului se discută la această ora (11.00) în Consiliul Local Cluj-Napoca. Ulterior, documentația va fi trimisă la Guvern pentru avizarea finală.
Centura Metropolitană este un proiect de peste un miliard de euro, care oferă o rută alternativă pentru cei care traversează Clujul pe axa Est – Vest și care acum sunt nevoiți să treacă prin centrul municipiului.
Documentația tehnico-economică a Centurii Metropolitane a Clujului a ajuns la votul consilierilor după ce a obținut toate cele 56 de avize necesare. Proiectul trebuie aprobat de toate consiliile locale ale localităților prin care trece, respectiv Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Gilău și Baciu.
Primarul Emil Boc spune că, ulterior, documentația centurii va fi trimisă la Guvern unde va primi avizul final și apoi va fi lansată licitația pentru stabilirea constructorului:
Vom trimite la Guvernul României, Ministerului Transporturilor, în speță, toată documentația Centurii Metropolitane, ca după aceea să fie avizată de CNAIR, de Comitetul interministerial, să avem hotărârea de guvern cu privire la indicatorii tehnico-economici, după care urmează lansarea licitației. Guvernul urmează să decidă cine va face licitatia: o va face Guvernul, așa cum face de obicei cu marile proiecte de infrastructură sau o va încredința administrației locale, așa cum ne-a încredințat și licitația pentru metrou. Noi ne-am asigurat ca finanțarea să fie prinsă, o avem prioritizată pe locul 3 în rândul centurilor metropolitane, o investiție majoră a Clujului, de peste 1,3 miliarde de euro. (Emil Boc)
Centura Metropolitană a Clujului începe în comuna Gilău, în zona Autostrăzii Transilvania, continuă prin Florești și Baciu, pe partea stânga a Someșului Mic, pe care îl traversează la intrarea în municipiul Cluj-Napoca. Drumul trece apoi prin Făget, intersectează DN1 Cluj-Turda, ajunge în Borhanci și Sopor și se termină la Centura Vâlcele Apahida.
Emil Boc precizează că relieful Clujului a impus și construcția a cinci tuneluri pe traseul Centurii Metropolitane:
Această centură are un traseu de 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, plus 26 de kilometri de bretele și noduri, plus 35 de kilometri de piste pentru biciclete. Centura mai are în proiect construcția a cinci tuneluri, care ridică costurile, dar acesta e relieful Clujului, că nu poți traversa Făgetul ca și cum ai merge pe tocuri prin centrul orașului. (Emil Boc)
Centura Metropolitană a Clujului împreună cu drumurile de legătură și nodurile rutiere va avea un total de 100 de kilometri.
Proiectul este estimat la 6 miliarde de lei, din care doar exproprierile care trebuie făcute ajung la 1,3 miliarde. Banii vor fi asigurați din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare și de la bugetul de stat.
Potrivit documentației care a fost prezentată consilierilor locali, de la finalizarea licitației și semnarea contractului, proiectul are ca termen de realizare 48 de luni, din care 18 luni proiectarea și 30 de luni execuția efectivă.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.