9 miliarde de euro pentru autostrăzi dar banii nu sunt suficienţi…
România ar urma să primească aproximativ 9 miliarde de euro pentru autostrăzi prin Programul Operațional Transporturi până în anul 2027, dar banii sunt departe de a ajunge pentru toate marile proiecte lansate în licitație sau în execuție.
Articol editat de Camelia Velțan, 10 august 2022, 09:40
România ar urma să primească aproximativ 9 miliarde de euro pentru autostrăzi prin Programul Operațional Transporturi până în anul 2027, dar banii sunt departe de a ajunge pentru toate marile proiecte lansate în licitație sau în execuție.
Din cele 9 miliarde, 2,5 miliarde de euro vor fi alocați loturilor de munte ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, 2 miliarde pentru secțiunile de autostradă Sibiu-Făgăraș și Nușfalău-Poarta Sălajului, Autostrada Transilvania, iar alte 2 miliarde de euro pentru Autostrada Unirii, Târgu Mureș-Iași.
Costul preconizat pentru Autostrada Ploiești-Brașov, de 120 de km, este de 8 miliarde de euro, propunere pe care Compania de Drumuri a respins-o. Consultantul Comisiei Europene a propus ca tronsonul Târgu Neamț-Iași al Autostrăzii Unirii să fie construit într-o primă etapă la profil de drum național și apoi, când vor fi suficienți bani, să fie lărgit la standard de autostradă – potrivit reporterului Radio România, Alex Lancuzov.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.