Un segment din Autostrada Transilvania, început în 2004 și abandonat, nu are nici acum constructor
Lotul are o lungime de 28,5 kilometri și trebuie finalizat în 24 de luni, din care 8 luni sunt dedicate proiectării și 16 execuției propriu-zise.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 16 august 2022, 12:43
Cu toate posibilele întârzieri legate de eventuale contestații ale licitației, se estimează că pe parcursul anului viitor va fi semnat contractul de execuție, iar până la finalul lui 2025 lotul va fi terminat și deschis circulației.
Acest sector de autostradă a fost început încă din 2004 de compania Bechtel care, după ce a realizat aproximativ 50 la sută din lucrări, a acceptat rezilierea contractului și a abandonat șantierul.
Ulterior, au fost organizate alte trei licitații, dar, în urma niciuneia dintre ele constructorii nu au continuat lucrările.
Ultimul executant, o asociere de firme autohtone, după ce a câstigat licitația oferind un preț mai mic cu aproximativ 30 la sută decât valorile estimate, a cerut suplimentarea contractului. Compania de drumuri nu a acceptat solicitarea și pentru că executantul nu a demarat lucrările a reziliat contractul și a emis certificat negativ pentru acest constructor, ceea ce înseamnă că în următorii trei ani nu va mai putea participa la licitații.
Pe celălalt sector din Autostrada Transilvania din județul Bihor început de americanii de la Bechtel, licitația se află în faza de evaluare, dar în cursă se mai află doar asocierea care s-a ales cu certificat negativ pe lotul vecin.
Potrivit Asociației Pro Infrastructura, pe acest tronson, aflat între Suplacu de Barcău și Chiribiș, procedurile urmează să fie anulate și să se organizeze o nouă licitație.
Deocamdată însă, această informație nu a fost confirmată nici de Ministerul Transporturilor și nici de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.