Sute de sălăjeni au reclamat în ultima perioadă la Protecția Consumatorilor companii de zbor naționale și internaționale.
Nemulțumirile oamenilor au fost cauzate de orele de așteptare, dar și de alte servicii oferite. Dacă un avion are o întârziere mai mare de trei ore, călătorii au diferite drepturi, de la pachete cu mâncare și apă, până la returnarea banilor sau cazarea pe cheltuiala operatorului de transport. Puțini sunt cei care știu că sunt îndreptățiți să ceară, iar companiile aeriene profită de acest lucru.
În această vară, mulți sălăjeni, pregătiți să plece în concediul mult visat, au fost nevoiți să aștepte în aeroport ore în șir până la urcarea în avion, iar sesizările depuse la Protecția Consumatorului sunt tot mai multe.
Comisarul șef adjunct al Comisariatului pentru Protecția Consumatorului Sălaj, Dorel Fechete:
Sunt sute de reclamații, cum bunăoară, acum e perioada cu vacanțele pe companiile de transport aerian, unde sigur sunt situații nedorite, pentru că zborurile întârzie, iar consumatorii trebuie să fie informați. Mulți dintre consumatorii din România încă nu cunosc dreptul că dacă un zbor aerian întârzie mai mult de trei ore, au dreptul la anumite compensări de sute de euro.
Din păcate, prea puțini călători beneficiază de drepturile care li se cuvin pentru simplul fapt că nu le cunosc.
Dorel Fechete: Sigur că acum anumite firme de transportatori au fost și sancționate. Sigur că sancțiunea pecuniară de două milioane de euro pentru ei e nesemnificativă, cât ne permite legea, dar acum, după noile modificări legislative și care sunt în dezbatere, revin la ideea că se urmărește ca să se mărească sancțiunile aplicate.
Persoanele care călătoresc cu avionul trebuie să se informeze asupra drepturilor pe care le au atunci când apar întârzieri sau anulări de zboruri.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.