Liber la finalizarea lotului Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania
Foto: facebook Asociația Pro Infrastructură
Lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania poate avea în scurt timp un nou constructor, după ce lucrările au fost oprite în martie 2021, odată cu rezilierea contractului cu vechiul executant.
Articol editat de cristina.rusu,
14 septembrie 2022, 09:53
Lotul Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania poate avea în scurt timp un nou constructor, după ce lucrările au fost oprite în martie 2021, odată cu rezilierea contractului cu vechiul executant.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate atribui finalizarea sectorului de 15,7 kilometri asocierii austriaco-germane Strabag – Geiger. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins plângerea Trameco, societate nemulțumită de felul în care s-a făcut evaluarea la licitație.
Acest lot de autostradă are o istorie încâlcită. Licitația pentru execuția lui a fost declanșată acum 8 ani, iar câștigătoare a fost desemnată societatea autohtonă Straco. Constructorul nu s-a putut încadra în prețurile pe care le-a oferit, așa că proiectul a avansat foarte lent, până când, în 2021, contractul a fost reziliat odată cu intrarea în insolvență și apoi în faliment a executantului. În cei șase ani cât a lucrat pe acest lot, Straco a realizat doar 38 la sută din contractul care avea termen inițial de finalizare 2018.
În iulie anul trecut, pentru sectorul Chețani – Câmpia Turzii a fost organizată o nouă licitație, atribuită inițial asocierii Drum Asfalt – Trameco. Acești constructori au avut de executat și sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania, unde nu au avansat deloc. Ei au solicitat, dar nu au primit, o suplimentare financiară a contractului de aproximativ 40 la sută. În cele din urmă, acel contract a fost reziliat, iar constructorii au primit certificat negativ, ceea ce înseamnă că nu se mai pot înscrie timp de trei ani la licitații publice.
Rezultatul licitației de pe lotul Chețani – Câmpia Turzii a fost însă contestat de austriecii de la Strabag, care au avut câștig de cauză. La reevaluarea ofertelor, CNAIR a desemnat câștigător asocierea Strabag – Geiger, dar, de această dată, soluția a fost contestată de Trameco, adică firma care a primit certificat negativ. În această săptămână, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins plângerea, așa că, acum, Compania de Drumuri poate încheia contractul cu asocierea austriaco-germană.
Pentru finalizarea celor 15,7 kilometri de autostrada, aceștia au solicitat 420 de milioane de lei și au avansat un termen de finalizare de 21 de luni, din care 3 luni proiectarea și 18 luni execuția efectivă.
Lotul Chețani – Câmpia Turzii este ultima porțiune de autostradă rămasă neterminată între Târgu Mureș și Cluj-Napoca. În mod normal, până în 2024 cele două municipii vor fi legate de Autostrada Transilvania, termen până la care ar trebui finalizate și cele două loturi dintre Cluj-Napoca și Zalău, pe care lucrează în ritm alert societatea UMB Spedition.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.