Poștașii vor livra la domiciliu brățările „Butonul Roșu” care pot salva viețile bătrânilor singuri [AUDIO]
Sistemul de alertă este reprezentat de brățări prin intermediul cărora abonaţii Butonul Roşu pot primi asistenţă personalizată sau ajutor dedicat în situaţii de urgenţă medicală şi securitate personală.
Articol editat de cristina.rusu, 4 octombrie 2022, 06:00 / actualizat: 4 octombrie 2022, 14:44
Serviciile de teleasistență sunt o formă modernă de asistență socială pentru bătrânii singuri, care au nevoie permanentă de informare și consiliere. Căzăturile și accidentele la persoanele în vârstă pot avea consecințe grave atât fizic cât și psihic.
Este un lucru cert faptul că odată cu înaintarea în vârstă, fragilitatea și instabilitatea își fac apariția în viața oricărei persoane iar pierderea independeței în activitățile zilnice poate avea repercursiuni psihice majore.
Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziţie Butonul Roşu, Teleasistenţă Group, au iniţiat colaborarea cu Poşta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul ţării, cât şi de o reţea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel naţional, a serviciilor de asistenţă Butonul Roşu, potrivit Agerpress
Conform comunicatului, la o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat, Dispeceratul Medical de Urgenţă primeşte accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent şi se declanşează protocolul de urgenţă personalizat, precum şi informarea familiei, iar în cazul urgenţelor majore apelează 112.
Bîrsan Emil, inițiatorul proiectului Butonul Roșu în colaborare cu Poșta Română ne oferă mai multe informații cu privire la funcționalitatea brățărilor:
Butonul roșu este un sistem de asistență personală și îngrijire, este un serviciu practic de securitate socială care funcționează în toate organizațiile de îngrijiri comunitare din Europa. E un serviciu care are peste 50 de ani de funcționare și a fost dezvoltat prima dată și chiar a fost premiat la un târg în Frankfurt în Germania prin 1970.
Cum se va desfășura livrarea brățărilor și cine va beneficia de ele?
În proiectul cu Poșta Română este un proiect dedicat comunității și va fi oferită persoanelor vulnerabile din comunitate, persoanele vârstnice, persoanele singure sau bolnavii cronici. Și Poșta Română va aduce în comunitate aceste servicii. Factorul poștal merge la persoana vârstnică sau persoana vulnerabilă acasă îi arată cum funcționează tehnologia. Sunt tehnologii simple utilizate de toți în momentul ăsta, sunt telefoane care au și o brățară cu butoane SOS.
Vor înregistra câteva date socio-medicale, protocolul de urgență, istoric și un protocol de urgență personalizat care va fi utilizat în momentul unui apel de urgență. În momentul în care apasă pe butonul SOS apelul ajunge într-un call center dedicat, operaționalizat cu agenți MD, emergency medical dispacht care sunt pregătiți și antrenați de partenerul nostru, Asociația Serviciilor de Ambulanță din București. Se deschide fișa de urgență cu toate datele de urgență, cu protocolul deja personalizat, cu sumarul de urgență, factor de risc, absolut toate datele salvatoare de viață. Dacă comunică persoana, se aplică un protocol, dacă nu comunică persoana, se aplică un alt protocol, se sună la persoana de urgență din apropiere, care poate fi un vecin sau un prieten și 112 în cazul în care e un cod roșu, apelul la 112 este identificat imediat urmează chiar o integrare la nivel de platformă cu 112 e un lucru la care am lucrat cu colegii de acolo.
Practic, triajul se face rapid și suntem direcționați spre resursa cea mai apropiată pentru rezolvarea urgenței. Este o recomandat să fie folosit în orice moment în care consideră că este o urgență medicală sau de securitate personală. În proiectele pilot am avut astfel de cazuri, iar pe partea de suport pentru rezolvarea unor situații care nu intră în zona de urgență poate fi apelat call center oricând pentru a găsi soluții și resurse pentru persoanele care ne apelează și care utilizează butonul roșu.
Sebastiana Joicaliuc
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.