CTP Cluj-Napoca a primit premiul „Cel mai eficient operator de transport urban din România”
Gala „Tranzit 2022”, desfășurată la Cluj-Napoca, la sfârșitul săptămânii trecute, a desemnat cea mai performantă companie de transport de persoane, aleasă din rândurile tuturor companiilor publice și private din România, pe baza activității și rezultatelor economico-financiare obținute în 2021.
Articol editat de cristina.rusu, 11 octombrie 2022, 13:18
Liviu Neag, directorul Compania de Transport Public Cluj-Napoca:
Ce factori fac diferența și caracteriză transportul în comun în Cluj-Napoca?
La Cluj, avem o preocupare constantă și cu rezultate, să zic, în ce privește reducerea numărului de mijloace de transport poluante, în sensul că an la rând s-au achiziționat autobuze electrice, troleibuze. Am continuat să dezvoltăm rețeaua de troleibuze, în timp ce în țară, multe orașe mari au desființat transportul electric. Așa cum poate ați aflat deja, s-a lansat o licitație de circa 40 de autobuze articulate electrice.
Deci, la ora de vârf vă pot spune că depășim 50 % din flota nepoluantă care circulă în Cluj. Mă refer aici numai în oraș. Pe lângă toată această flotă nepoluantă, avem și o flotă destul de performantă, de ultimă generație, cu motoare euro, mă refer la cele care au fost achiziționate în ultimii ani deci sunt mașini care răspund, să zic, nevoilor momentului și viitorului. Dar repet, continuăm această preocupare a noastră constantă și sigură.
Realitatea, în rândul cetățenilor e însă puțin diferită. Dacă aruncăm o privire rapidă atât în comentariile de pe Facebook cât și în grupurile civice de pe alte rețele de socializare, vedem mulți oameni nemulțumiți.
O problemă ar fi aceea a cartierelor care nu sunt pe linia de centru și sunt discriminate, spun ei, când vine vorba de transportul în comun și lipsa unui abonament anual.
De pe pagina de Facebook „Mobilitate Cluj Napoca„ aflăm că, Comisia europeană a deschis proceduri pentru nerespectarea valorilor-limită pentru dioxidul de azot și poluarea aerului pentru 5 orașe din România, între care și Municipiul Cluj-Napoca.
O reală diferență pentru aerul orașului de sub Feleac ar fi făcut înlocuirea celor 40 de autobuze euro II și 85 de autobuze euro III care circulă sistematic la CTP, în timp ce 68 de troleibuze din 132 stau nefolosite, iar din 41 de autobuze electrice doar 22 circula simultan în ora de vârf.
Sebastiana Joicaliuc
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.