Radio Cluj… la modă: Athleisure Chic – pentru un stil de viață activ
Combinația, care la început te poate surprinde, mi s-a părut extrem de ingenioasă pentru că se înscrie pe o linie care nu este nouă în modă – dar care a a fost revigorată recent, cea a athleisure-chic-ului, atât de revigorată că s-a ajuns la un fel de athleisure couture, pe care îl sesizăm din ce în ce mai des în imaginile modei din această toamnă. Un fel de tendință foarte potrivită omului actual.
Athleisure chic se dovedește a fi o formulă de succes care alătură caracterul de comoditate și practicabilitate dat de vestimentația sport cu cel al unei prețiozitâți de tip couture, într-o formulă ce poate cuceri generația actuală obsedată de ideea de fitness, workout sau orice formă de antrenament ce te redă mai armonios din punct de vedere fizic.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 10 noiembrie 2022, 06:00 / actualizat: 10 noiembrie 2022, 8:16
O rochie lungă roșie ce ne evocă bluzele de training, cu fermoar, de altă dată, pe care se aplică cele trei dungi consacrate ale brandului, sau corsete montate pe fața unor alte piese, cu cele trei frunzulițe, care au făcut singure carieră în isoria recentă a modei.
Sau o rochie albă, lungă, feminină, prevăzută cu un volan amplu ce se termină cu trei dungi negre contrastante, ce amintesc, din nou, amprenta inconfundabilă a mărcii. Aproape de factură victoriană ca alură, mixajul de vechi cu nou – ca într-un fel de alambic complicat și uneori de neînțeles al modei – conferă actualitate și originalitate, unde adesea, părea că moda nu ne mai poate surprinde cu nimic nou.
Numărul din octombrie al revistei Vogue Italia este în întregime dedicat acestei tendințe în care sportul și moda merg mână în mână, la fel cum se întâmpla și la începutul sec. XX.
Un stil de viață activ cerea haine pe măsură. La fel și acum.
În acest context merită să ne chestionăm, chiar și retoric de ce branduri sport consacrate, cu vânzări remarcabile sunt preocupate de redarea glamourului chiar și când este vorba de piese practice sau extrem de tehnic realizate .
Trei sferturi din moda propusă pe podiumurile pariziene, conform Vogue este de tip sportiv, ceea ce denotă preponderența unui anume stil de viață printre consumatori.
Aceștia doresc o modă de tip sport dar care să fie în același timp fermecătoare, pentru că glamourul asta face.
Nu mai este de ajuns, de pildă, ca și-n cazul Serenei Williams, o vestimentație banală – ea este cunoscută pentru preferințele sale vestimentare, ce adesea includ creații customizate, couture cu care își joacă game-urile în uluirea unui public ce o contestă, sau o admiră, după caz.
Colaborările din ce în ce mai dese dintre firme mari axate pe vestimentația sport și designeri ca Stella McCartney, Balenciaga, Alessandro Michele sau Roksanda Ilincic se dovedesc fructoase și agreate de iubitorii modei. Chestiune care se numără în cifrele vânzârilor.
Merită pomenite aici și explorările constante ale Miuccei Prada în sectorul vestimentației activewear cu inspirația evidentă din vestimentația pentru tenis asezonate contrastant cu dantele, ținte sau pantofi ce amintesc de balet. Șocant pentru unii, inedit pentru alții, dezirabil pentru foarte mulți!
Mai multe detaliem săptămâna viitoare.
Călina Langa, fashion designer
Fotocopii după Vogue Italia oct. 2022
Vogue Collections Automne Hiver 2022/2023
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.