Comerțul online este în creștere în preajma sărbătorilor
Comerțul online s-a intensificat în ultima perioadă și, în mod tradițional pentru ultimii ani, numărul și volumul comenzilor vor mai crește pe măsură ce ne apropiem de sărbători.
Articol editat de Andreea Leonid, 20 noiembrie 2022, 14:30
Comerțul online s-a intensificat în ultima perioadă și, în mod tradițional pentru ultimii ani, numărul și volumul comenzilor vor mai crește pe măsură ce ne apropiem de sărbători.
Inspectorii de la protecția consumatorilor spun însă că și sesizările privind diferite probleme legate de comenzi s-au înmulțit și recomandă mare atenție atunci când se fac cumpărături pe internet, în toate etapele achiziției.
Reporter: Există modalități prin care cumpărătorii se pot feri de eventuale înșelăciuni existente mai ales în comerțul online, spun oficialii comisariatului pentru protecția consumatorilor Sălaj, comisarul Dorel Fechete.
Dorel Fechete: Sunt anumite capcane, întotdeauna înainte de a achiziționa un produs în comerțul online este bine următorul lucru: consumatorul să fie informat corect și complet. Mare atenție, când începem să intrăm pe o platformă să nu dăm click la prima strigare. Trebuie să cunoască consumatorul prețurile și toate taxele aferente livrării acestui produs, modalitatea de plată și de livrare.
Reporter: Produsele deteriorate sau defecte trebuie înlocuite.
Dorel Fechete: Consumatorul are dreptul de a returna produsul în termen de 14 zile fără a invoca niciun motiv. Mare atenție, deci, la folosirea cardurilor de cumpărături, dacă se solicită codul pin renunțați din start la a achiziționa produsele de pe platforma respectivă.
Reporter: Eventualele încălcări ale legii pot fi sesizate comisarilor pentru protecția consumatorilor prin plângeri, trimise inclusiv online.
Adrian Lungu
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.