Șase ani întârziere pentru 70 de km de autostradă
Compania greacă Aktor a finalizat intervențiile pentru stabilizarea dealului din zona localității Oiejdea, lucrare pe care, inițial, s-a angajat să o finalizeze încă din aprilie, mai acest an.
Articol editat de cristina.rusu, 21 noiembrie 2022, 11:44
Lotul 2 din A10, cuprins între Aiud și Alba Iulia, a fost deschis circulației în 30 noiembrie 2021, dar pe aproximativ 1,5 kilometri s-a circulat pe o singură bandă de sens, din cauza alunecărilor de teren care trebuiau stopate.
Dealtfel, constructorul grec s-a evidențiat doar prin întârzierile pe care le-a înregistrat pe tot parcursul lucrărilor. Contractul pentru acești 24 de kilometri a fost semnat cu firma Aktor în 2014, iar execuția tronsonului trebuia finalizată în 2016. În tot acest timp, traficul s-a desfășurat prin centrul localităților Aiud și Teiuș, iar coloanele de mașini se întindeau pe kilometri întregi.
În prezent, de la nodul rutier din zona Turda până la Alba Iulia și apoi mai departe la Sebeș, se face mai puțin de o oră, pe o rută pe care, în trecut, șoferii mergeau bară la bară, pierzând și patru, cinci ore în perioadele de vârf.
Chiar și cu cei șase ani de întârziere, A10, Sebeș – Turda, este prima autostradă finalizată în totalitate în partea vestică a țării. Cei 70 de kilometri ai șoselei unesc Autostrada Transilvania de principalul culoar rutier al României, A1, Nădlac – București, pe care mai trebuie finalizată, în principal, porțiunea dintre Sibiu și Pitești, care traversează Carpații.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.