1.000 de kilometri de autostradă, greu de atins!
Cu cei 941,58 kilometri deja existenți, vom avea un total de 954,75 de kilometri și, chiar dacă am lua în calcul cei 39,85 de kilometri de drumuri expres, tot mai lipsesc 5,4, pentru atingerea bornei de 1.000 de kilometri de autostradă.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 29 noiembrie 2022, 11:19
Obiectivul are șanse mari să fie realizat până la sfârșitul anului viitor, când ar putea fi deschise circulației loturile Nădășelu – Zimbor de 30 de kilometri și Nușfalău – Suplacu de Barcău, de 13,5 kilometri, ambele din Autostrada Transilvania. Pe primul sector de drum lucrează firma autohtonă UMB, care a realizat aproximativ 45 la sută din lucrări, iar la limita județelor Sălaj și Bihor contractul aparține turcilor de la Nurol, care au efectuat 60 la sută din contract.
Potrivit Asociației Pro Infrastructura, în 2023 vor fi mai fi deschise circulației mai multe sectoare din Centura Bucureștiului, care se construiește tot la nivel de autostradă.
2022 a fost, în schimb, un an bun în ceea ce privește atribuirea de noi contracte pentru construcția de autostrăzi. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat constructorii pentru întreg traseul autostrăzii Sibiu – Pitești, primul drum de mare viteză care trece Carpații și pentru majoritatea tronsoanelor din A7, Autostrada Moldovei.
De asemenea, până la sfârșitul anului 2024 vor fi terminate toate porțiunile de autostradă care se construiesc pe raza județului Cluj. Pe lângă sectorul Nădășelu – Zimbor, spre Zalău, urmează să fie reluate lucrările și între Chețani și Câmpia Turzii, pe direcția Târgu Mureș, asocierea Strabag – Geiger având la dispoziție 21 de luni pentru finalizarea proiectului.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.