Care este viitorul mașinilor electrice în România
Un studiu publicat marți, 13 decembrie, arată că Olanda are 64 de puncte de încărcare la suta de kilometri, Franța, Germania sau Portugalia au peste 24, Bulgaria 2, în timp ce în România există doar 1 până la 3 puncte de încărcare la suta de kilometri. O altă componentă a acestei tranziții o reprezintă și accesibilitatea tehnologiei, pentru populație, explică expertul Ștefan Buga, autorul studiului:
Articol editat de Andreea Leonid, 13 decembrie 2022, 17:08
Ştefan Buga: Dacă ne raportăm strict la salariile minime, România e la coada clasamentului european, ceea ce ne arată că și ca energie folosită de aceste mașini, nu doar ca preț de achiziție, ele sunt relativ inaccesibile, pentru că o mașină electrică va consuma la fel de mulți kilowați în România, ca în Olanda, dar în Olanda, cu salariul minim, poți să-ți cumperi mult mai mulți kilowați decât poţi în România şi este, iarăși, un lucru care trebuie luat în calcul dacă vorbim de o tranziție justă din perspectiva asigurării mobilității populației.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.