Ascultă Radio România Cluj Live

Senatorul Adrian Hatos, în război cu CFR-ul

Adrian Hatos/CFR Călători

Senatorul PNL Adrian Hatos solicită ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să clarifice „izolarea” feroviară a Municipiului Oradea în contextul în care nu există niciun tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi. Acesta arată și că nu există legături optime dacă orădenii încearcă să ajungă în București luând IC din Arad sau Cluj-Napoca. Totodată, Adrian Hatos cere măsuri pentru soluționarea problemelor legate de conectivitatea și asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta sus-menționată.

Senatorul Adrian Hatos, în război cu CFR-ul
Foto: Adrian Hatos/CFR Călători

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 21 decembrie 2022, 15:53

Senatorul PNL Adrian Hatos solicită ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să clarifice „izolarea” feroviară a Municipiului Oradea în contextul în care nu există niciun tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi. Acesta arată și că nu există legături optime dacă orădenii încearcă să ajungă în București luând IC din Arad sau Cluj-Napoca. Totodată, Adrian Hatos cere măsuri pentru soluționarea problemelor legate de conectivitatea și asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta sus-menționată.

Interpelarea a fost făcută în contextul în care, după cum reiese din noul Mers al Trenurilor 2022-2023, există o serie de probleme legate de asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.

Pe data de 11 decembrie 2022 a intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-2023, ce va fi valabil până la data de 09 decembrie 2023.

În comunicatul de presă postat pe site-ul oficial al CFR Călători, cu ocazia anunțării noului Mers al Trenurilor – la data de 6 decembrie 2022, se precizează că modificările au fost făcute „pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată a unei categorii cât mai largi de călători”, dar și că „oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport”.

Probleme

„Ca urmare a anunțării noului Mers al Trenurilor, atât cetățenii, cât și presa locală din județul Bihor (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cfr-calatori-isi-bate-joc-de-oradeni-oradea-tot-mai-izolata-de-bucuresti-pe-calea-ferata-4155370/), au semnalat mai multe probleme în ceea ce privește asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București. Astfel, nici un tren InterCity (IC) nu asigură legătura directă între Oradea și București, pe timp de zi; iar trenurile Inter Regio, care pleacă pe timp de zi din Oradea, ajung la Cluj-Napoca sau Arad, de unde ar exista legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe (astfel, trenul IRN 405, cu plecare din Oradea la ora 05:35, ajunge la Cluj-Napoca la ora 08:19, iar trenul IC 532 pleacă din Cluj-Napoca spre București la ora 08:10; trenul IR 1532, cu plecare din Oradea la ora 04:09, ajunge la Arad la ora 06:25, iar trenul IC 522 pleacă din Arad spre București la ora 06:19)”, a evidențiat Adrian Hatos.

Receptivitate la nevoile călătorilor

În condițiile în care călătorii ar trebui să se bucure de o experiență feroviară fluidă pe tot parcursul călătoriei lor, iar operatorii feroviari ar trebui să dea dovadă de receptivitate la nevoile călătorilor, senatorul PNL Adrian Hatos a cerut Ministrului Transporturilor să clarifice „care este motivul pentru care nu a fost introdus nici un tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi?”. În plus, el vrea să știe „ce măsuri se au în vedere pentru a soluționa problemele privind asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București, existente în noul Mers al Trenurilor 2022-2023?”

„În Strategia Comisiei Europene în domeniul transporturilor, pe termen mediu și lung, și anume în perspectiva 2030 și 2050, transportul feroviar este considerat a fi unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport pe care le avem la dispoziție și care, prin urmare, este important să devină o opțiune atractivă pentru călătoriile, nu doar pe distanțe scurte, ci și pe distanțe lungi și transfrontaliere. De asemenea, obiectivul Comisiei este ca până în 2030 să dubleze traficul feroviar de mare viteză, iar până în 2050 – să îl tripleze. Însă pentru a avea o conectivitate fluidă și eficientă la nivel național, autoritățile responsabile trebuie să se asigure și că există o bună gestionare a capacităților, inclusiv o bună coordonare orară a mersului trenurilor”, a conchis Adrian Hatos.

 

Crina Dobocan

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Etichete:
Secții de vot în România pentru alegerile din Republica Moldova
Politic joi, 17 octombrie 2024, 12:32

Secții de vot în România pentru alegerile din Republica Moldova

În Republica Moldova au loc duminică, 20 octombrie, alegeri prezidențiale și un referendum privind aderarea țării la Uniunea Europeană.  ...

Secții de vot în România pentru alegerile din Republica Moldova
Niciun candidat la preşedinţie nu a colaborat cu Securitatea
Politic joi, 17 octombrie 2024, 11:04

Niciun candidat la preşedinţie nu a colaborat cu Securitatea

Niciunul dintre cei 14 candidaţi la preşedinţie nu a colaborat cu Securitatea, în sensul de a fi făcut Poliţie Politică.   Toţi au fost...

Niciun candidat la preşedinţie nu a colaborat cu Securitatea
România are la dispoziţie 6 luni pentru a îndeplini angajamentele asumate prin PNRR
Politic miercuri, 16 octombrie 2024, 16:40

România are la dispoziţie 6 luni pentru a îndeplini angajamentele asumate prin PNRR

România are la dispoziţie șase luni pentru a îndeplini în totalitate angajamentele asumate prin PNRR, aferente cererii de plată numărul 3....

România are la dispoziţie 6 luni pentru a îndeplini angajamentele asumate prin PNRR
Proiecte importante așteaptă votul senatorilor și al deputaților
Politic sâmbătă, 12 octombrie 2024, 16:17

Proiecte importante așteaptă votul senatorilor și al deputaților

Senatorii şi deputaţii sunt aşteptaţi să dezbată şi să voteze proiecte importante pe final de mandat. Pensiile militarilor ar putea intra...

Proiecte importante așteaptă votul senatorilor și al deputaților
Politic vineri, 11 octombrie 2024, 10:24

14 candidați în primul tur al alegerilor prezidențiale

14 candidați vor fi înscriși pe buletinele de vot în primul tur al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie. 10 dintre competitori sunt...

14 candidați în primul tur al alegerilor prezidențiale
Politic luni, 7 octombrie 2024, 09:43

Proiecte de acte normative care urmează să intre în dezbaterea Parlamentului

Combatarea şi prevenirea consumului de droguri, precum şi creşterea salariilor asistenţilor sociali sunt două dintre proiectele de acte...

Proiecte de acte normative care urmează să intre în dezbaterea Parlamentului
Politic luni, 7 octombrie 2024, 09:00

BEC a respins o nouă înregistrare a candidaturii Dianei Șoșoacă

Biroul Electoral Central a respins duminică, 7 octombrie, o înregistrare a candidaturii Dianei Șoșoacă la alegerile prezidențiale, a doua...

BEC a respins o nouă înregistrare a candidaturii Dianei Șoșoacă
Politic duminică, 6 octombrie 2024, 11:07

19 candidați pentru ocuparea fotoliul prezidențial

Curtea Constituțională a invalidat candidatura Dianei Șoșoacă – liderul partidului S.O.S. România – la alegerile prezidențiale și...

19 candidați pentru ocuparea fotoliul prezidențial