Studiu: Cine ce cumpără de sărbători?
Entuziasmul unor sărbători fără un număr limitat de invitaţi la masa de Crăciun este umbrit de costul mai ridicat al produselor alimentare și al utilităţilor.
Articol editat de Andrei Cretoiu, 21 decembrie 2022, 14:55
Adriana Leu a citit rezultatele unui studiu, publicat miercuri, 21 decembrie, de Reveal Marketing Research:
Românii se pregătesc pentru mese de sărbători în familie și își doresc să primească de la Moș haine, sunt câteva dintre concluziile celui mai recent studiu despre modul în care oamenii își vor încheia anul. 5 din 10 români se pregătesc să își petreacă sărbătorile acasă, iar 9 din zece spun spun că vor fi în familie. Doar 9% vor alege un sejur fie în țară, fie în străinătate.
Pentru marea majoritate a oamenilor, cea mai mare parte a bugetului de Crăciun merge către mâncare. Aproape jumătate, 34% este alocat cadourilor și 17% decorațiunilor. Suma medie ce va fi cheltuită anul acesta este de 1.350 de lei cu doar 45 de lei mai mult ca anul trecut însă, ținând cont de nivelul actual al inflației de peste 15% reiese că anul acesta românii vor face, practic, un Crăciun în stil economic.
Banii alocați mâncării sunt direct proporțional cu vârsta, iar cei pentru cadouri invers. Persoanele de peste 55 de ani vor aloca mai mult de jumătate din bani produselor de pus pe masă și doar 31% cadourilor. În privința cumpărăturilor, comerțul online a pierdut din avântul câștigat în perioada de restricții.
75% dintre respondenți declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice. La întrebările legate de daruri, 40% dintre români au spus că nu contează ce primesc, în scădere față de anul trecut când procentul era de 50%. Hainele sunt cele mai dorite cadouri. Pe locul 2 se află parfumurile, urmate de bijuterii.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.