Cum returnăm un cadou nedorit
S-a dovedit că este mai uşor să returnezi un articol comandat pe internet decât într-un magazin obişnuit.
Articol editat de cristina.rusu, 6 ianuarie 2023, 10:58
Directorul Centrului European al Consumatorului din cadrul Comisiei pentru Protecţia Consumatorului, Sonia Spasova, a oferit detalii:
Pentru achiziţiile online, aveţi dreptul de a returna produsul în termen de până la 14 zile de la data livrării, în timp ce într-un magazin fizic, acest lucru se poate face doar în cazul în care comerciantul a implementat o astfel de practică. Chiar şi în cazul cadourilor, trebuie să prezentăm bonul fiscal pentru a le returna. După ce faci o cerere de retur scrisă, de exemplu prin e-mail, mai ai la dispoziţie 14 zile. Se poate întâmpla ca adresa magazinului să fie în străinătate, chiar dacă site-ul este în limba maternă.
Trebuie să se evite deteriorarea mărfurilor în timpul transportului. În plus, dacă produsul a fost plătit online cu card bancar, conform legii, suma trebuie returnată în acelaşi mod. În orice caz, este o idee bună să verificaţi condiţiile pe care comerciantul le-a impus pentru returnarea sau schimbarea mărfurilor. Există şi achiziţii care nu pot fi returnate – de exemplu, cadouri personalizate, precum şi lenjeria intimă şi alte astfel de obiecte, din motive de igienă.
Dacă într-adevăr printre cadourile primite sunt unele care nu ne plac, varianta mai bună nu este să le returnăm, ci să încercăm să le schimbăm cu altele sau să le oferim la rândul nostru celor care au nevoie de ele.
RADOR
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram