Posibilă încercare de mușamalizare a accidentului feroviar din judeţul Teleorman
Reporterul RRA, Alex Lancuzov, a obţinut informaţii noi de la directorul general al Agenţiei de Investigaţii Feroviare, Laurenţiu Dumitru:
Articol editat de Camelia Velțan, 13 martie 2023, 14:46
Laurențiu Dumitru: Lucrurile au stat în felul următor: trenul 1822 al CFR Călători, care circula pe relația Arad-București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a trecut peste un semnal care indica oprire. Nu știm motivul, dar știm efectul: a ajuns din urmă trenul de marfă al operatorului de transport feroviar DB Cargo și, în urma coliziunii care a avut loc, au deraiat ultimele trei vagoane din acest tren de marfă, penultimul fiind și răsturnat, antepenultimul înclinat într-o parte.
Reporter: Cele patru victime sunt ca urmare a șocului, coliziunii, și nu ca urmare a frânării puternice.
Laurențiu Dumitru: Nu pot să vă spun 100%. Considerăm că e urmare a coliziunii.
Reporter: Aveți o estimare cam la ce viteză s-ar fi putut produce, pentru că e clar că a fost un șoc foarte puternic?
Laurențiu Dumitru: Nu avem viteza exactă. În orice caz, sub 50 km/h, poate mai jos, undeva la un 30, nu știu să vă spun exact în acest moment.
Reporter: Ce a adus la frânarea trenului? Mecanicul a acționat frâna sau sistemul de protecție de la CFR, frânarea automată s-a declanșat după ce s-a trecut de semnalul pe roșu?
Laurențiu Dumitru: Este prematur, nu știm acest lucru în acest moment. În momentul în care vom face și chestionarea personalului și vom face și descărcarea datelor din cele două locomotive, vom ști exact ce s-a întâmplat în fiecare moment.
Reporter: Când estimați să aveți datele preliminare?
Laurențiu Dumitru: În vreo săptămână, noi le avem. Urmează chestionarea personalului, urmează analize, probe, cu toate informațiile strânse.
Alex Lancuzov/ RRA
Foto: arhivă RRA
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.