Anchetă după cel de-al doilea accident la CFR în ultimele două săptămâni (UPDATE)
Se va face, de asemenea, o analiză internă la conducerea ministerului în ceea ce privește managementul CFR Călători, însă problema de fond este că în ultimii 30 de ani au fost subfinanțate infrastructura feroviară și modernizarea materialului rulant, iar eventualele demisii sau demiteri nu ar îmbunătăți situația – subliniază ministrul Sorin Grindeanu.
Articol editat de Andrada Ștefănescu, 27 martie 2023, 13:43 / actualizat: 27 martie 2023, 19:32
Nimeni nu este de neînlocuit și nimeni nu e perfect. Lucrurile astea, în schimb, nu rezolvă problema, doar că nevoia în acest moment de proiecte, nu doar pe zona rutieră, ci și pe zona feroviară, este imensă. Faptul că 30 de ani nu s-a investit major în această zonă înseamnă un mare handicap pe care România îl are pe zona feroviară. Iar asta se vede în viteza cu care circulă trenurile. Asta se vede în condițiile pe care le ai în majoritatea trenurilor. Asta se vede în tot ceea ce înseamnă un transport feroviar, dacă vorbim doar de zona de călători, modern. (Sorin Grindeanu)Locomotiva care s-a accelerat singură și a produs accidentul feroviar de la Galați, în urma căruia conductoarea trenului și-a pierdut viața sâmbătă, făcuse o revizie tehnică în dimineața accidentului, dar ultima reparație capitală, cu modernizare, a avut loc loc în urmă cu mai bine de 15 ani, în 2006, la Craiova.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Agenția pentru Investigarea Accidentelor Feroviare a cerut CFR Călători documentele care atestă când s-au făcut reviziile locomotivei care a cauzat accidentul de la Galați. Datele preliminare arată că locomotiva a accelerat singură și nu a răspuns comenzilor de frânare, a spus pentru Radio România Actualități Laurențiu Dumitru, director AGIFER.
Laurențiu Dumitru: Este foarte devreme. Dumneavoastră uneori de la presă aflați înaintea noastră referitor la unele informații de genul acesta, pentru că toate se obțin pe baza unor hârtii care să fie asumate și să fie considerate ca niște probe în dosar. Suntem în situația în care avem niște circumstanțe de la fața locului. Ceea ce știm este că o locomotivă s-a autoaccelerat, nu știm cauza. Oamenii vor, și înțeleg omenește, doresc un vinovat, ceea ce este foarte greu, pentru că nu este nici eficient. Noi trebuie deocamdată să ne strângem tot ce înseamnă date tehnice în așa fel încâ, pe baza schemelor, pe baza situației de montaj de acolo, pe baza prescripțiilor tehnice, să știm ce căutăm. Asta este prima etapă. Trebuie să vorbim pentru chestionarea personalului care a fost în respectiva zonă. Toate aceste lucruri sunt în derulare.Un grav accident feroviar a avut loc sâmbătă seară, 25 aprilie 2023, la Galaţi. O femeie de 53 de ani, conductor de tren, a murit, iar alte trei persoane au fost rănite, după ce o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon cu călători staţionat în gară. Vagonul lovit a fost parţial distrus. Este al doilea accident la CFR în ultimele două săptămâni, după cel în care un marfar a fost lovit din spate şi aruncat de pe şine de un alt tren plin de pasageri.
Potrivit Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi, cauza accidentului feroviar ar fi fost o defecţiune a sistemului de frânare al locomotivei care a lovit vagonul de călători. Astfel, potrivit sursei citate, locomotiva care efectua operaţiunile de formare a trenului Galaţi-Buzău a lovit cu viteză un vagon de călători care se afla staţionat în gara Galaţi. La faţa locului se efectuează în prezent verificări pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor în care a avut loc accidentul. Potrivit reprezentanţilor CFR, locomotiva a lovit vagonul cu o viteză de 30-35 kilometri la oră, în condiţiile în care cuplajul acesteia cu vagonul staţionar ar fi trebuit realizat la o viteză de maxim 5 kilometri la oră.
Maria Măndiţă (RRA)
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.
RADOR