De la Cluj la Petrești și Aiton, cu autobuzul metropolitan
Aitonul și Petreștii de Jos au fost admise în Asociația Metropolitană de Transport și vor avea o linie de autobuz care să asigure legătura cu Clujul.
Articol editat de cristina.rusu, 6 aprilie 2023, 12:17
Primarul Emil Boc a precizat că extinderea transportului metropolitan a fost posibilă deoarece a crescut numărul de mijloace de transport aflate în proprietatea CTP:
Susținerea transportului public metropolitan mai face doi pași. Extindem transportul public de la Ciurila la Petreștii de Jos și înspre Aiton. Vorbim aceeași limbă pe care o vorbesc cei din Uniunea Europeană cu privire la prezent și viitor. Obiectivul nostru e să rămânem racordați la aceste priorități pe care Uniunea Europeană le are. (Emil Boc)
Comuna Aiton, de exemplu, a încercat încă din 2016 să beneficieze de acest serviciu, asigurat până acum, cu sincope, de mai mulți transportatori privați.
Viceprimarul Vasile Stan estimează că problema va fi definitiv rezolvată la începutul lunii mai, odată cu venirea primelor autobuze ale Companiei de Transport Public:
CTP-ul, fiind o firmă serioasă, avem garanția că nu o să rămânem fără mijloc de transport pentru navetiști și copii. Sunt în jur de 50 de persoane care merg zilnic la Cluj-Napoca. Acum dosarul este la Judecătorie, ca să fim introduși în statutul asociației și, apoi, vor veni autobuzele până în Aiton. Cred că în decurs de două, trei săptămâni vom avea autobuz asigurat de CTP. (Vasile Stan)
Extinderea transportului metropolitan în comunele limitrofe municipiului Cluj-Napoca face parte dintr-o strategie mai amplă. Atât municipalitatea, cât și Consiliul Județean încearcă să crească calitatea vieții în zonele rurale, introducerea rețelelor de apă și canalizare fiind printre investițiile care se fac în comune.
Primarul Emil Boc arată că modelul a fost împrumutat de la nivel european, unde satele din apropierea marilor aglomerări urbane devin alternative pentru locuințele din orașe:
Urban–Rural Hub și Smart Villages sunt proiecte care doresc să conecteze cât mai mult mediul urban cu mediul rural. În mediul urban trebuie să aducem natura și calitatea produselor, iar noi să ducem la sate tehnologia și calitatea vieții. Iar asta o putem face inclusiv ducând transport în comun, ducând fibră optică în mediul rural, pentru a genera posibilități ca oamenii să se mute de la oraș și să locuiască acolo. În prezent, asistăm la o depopulare fără precedent a satelor românești și ca o consecință a lipsei de condiții pe care le avem în mediul rural, astfel încât să fie atractive. (Emil Boc)
Satele din jurul Clujului unde a fost extins transportul metropolitan au devenit rapid atractive pentru investiții imobiliare.
Zona Sălicea – Ciurila este un bun exemplu în acest sens, în ultimii ani aici fiind aprobate mai multe planuri urbanistice pentru construcția de case.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.