Pe Centura Metropolitană, mulți veniți, niciunul rămas
Foto: facebook Centura Metropolitană Cluj
Licitația pentru tronsoanele 2 și 3 ale centurii metropolitane a Clujului a fost anulată din cauză că nicio firmă nu a depus oferte până la termenul limită de depunere a dosarelor. Anunțul a fost făcut pe platforma electronică de achiziții publice SEAP, pe care se derula întreaga procedură.
Articol editat de cristina.rusu,
15 mai 2023, 13:19 / actualizat: 18 mai 2023, 8:22
Licitația pentru tronsoanele 2 și 3 ale centurii metropolitane a Clujului a fost anulată din cauză că nicio firmă nu a depus oferte până la termenul limită de depunere a dosarelor. Anunțul a fost făcut pe platforma electronică de achiziții publice SEAP, pe care se derula întreaga procedură.
Termenul de depunere a ofertelor pentru execuția loturilor 2 și 3 din Centura Metropolitană a Clujului era 12 mai.
Anterior acestei date, primarul Emil Boc anunțase că există mai multe firme interesate de acest proiect, a cărui valoare totală depășește un miliard de euro:
Pentru tronsoanele 2 și 3 ofertele se pot depune până în 12 mai. Pentru tronsonul 2, sunt 17 înscriși pentru licitație, pentru tronsonul 3, sunt 12 înscriși. Dintre aceștia, vom vedea câți vor depune oferte. (Emil Boc)
Traseul loturilor 2 și 3 din Centura Metropolitană începe în zona vestică a cartierului Mănăștur și se termină la Centura Vâlcele – Apahida. Proiectul prevede și construcția a cinci tuneluri în zona împădurită din Făget, alături de mai multe viaducte și noduri de legătură care să faciliteze accesul spre diferite zone din municipiu.
Posibilă subevaluare financiară a proiectului, dar și multitudinea de șantiere deschise în domeniul infrastructurii rutiere sunt, în opinia reprezentantului Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea, principalele motive care au dus la acest deznodământ:
E o perioadă în care se lucrează la foarte multe șantiere pentru construcția de drumuri și autostrăzi. Sunt, de asemenea, foarte multe licitații și firmele au de unde alege. Multe dintre ele, chiar dacă ar vrea, nu pot participa la toate. În general, constructorii au tolba plină și nu pot să oferteze chiar peste tot. (Ionuț Ciurea)
Inițial, Centura Metropolitană urma să fie finanțată din Programul Național de Redresare și Reziliență, dar, spre nemulțumirea reprezentanților Primăriei, proiectul a fost exclus din forma finală a PNRR. Măsură s-a dovedit benefică în cele din urmă, pentru că proiectele din PNRR trebuie depuse până la mijlocul acestui an, iar în cazul Centurii Metropolitane termenul ar fi fost ratat. În aceste condiții, construcția șoselei urmează să fie finanțată din programele clasice de ale Uniunii Europene, care abia au fost deschise.
Proiectul este esențial pentru Cluj-Napoca, în perspectiva decongestionarii traficului, după cum precizează și primarul Emil Boc:
Proiectul a fost scos din PNRR. Noi am reușit să recuperăm foarte mult din întârzieri. PNRR-ul a plecat mult mai repede, pentru că are ca termen de finalizare iulie 2026, dar noi avem asigurată finanțare din alte proiecte europene. (Emil Boc)
Reprezentanții municipalității urmează să analizeze motivele pentru care firmele interesate de construcția loturilor 2 și 3 din Centura Metropolitană nu au mai depus oferte finale. După ce va exista o concluzie, se va decide și forma în care această șosea va fi scoasă, din nou, la licitație.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.