Soluția găsită de Primărie pentru relansarea licitației la Centura Metropolitană a Clujului
În paralel, Primăria a lansat o nouă licitație pentru aceste tronsoane, care cuprind inclusiv cinci tuneluri în zona pădurii Făget, alături de mai multe poduri, viaducte și noduri de legătură.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 16 iunie 2023, 16:16
Centura Metropolitană a Clujului a fost scoasă din nou la licitație, pe tronsoanele unde nu au existat competitori. Primăria a trimis anunțul la SEAP, spre validare, după care urmează publicarea lui și stabilirea termenului de depunere a ofertelor.
Odată cu relicitarea tronsoanelor doi și trei, pentru care nu au existat competitori, a fost majorată cu 15 la sută și valoarea lucrărilor, astfel încât investiția să fie atractivă.
Primarul Emil Boc spune că, în urma analizelor făcute, s-a ajuns la concluzia că multitudinea de proiecte existente la nivel european face ca firmele mari să evite proiectele complicate:
Tronsoanele 2 și 3 din Centura Metropolitană, cele pentru care licitația a fost anulată din cauză că firmele nu au depus oferte, au fost deblocate. S-au cules toate informațiile necesare cu privire la dezinteresul companiilor față de această investiție. Complexitatea extraordinară a proiectului reprezintă cea mai importantă piedică. Sunt foarte multe proiecte de infrastructură în România și în țările Uniunii Europene și firmele preferă să lucreze la șes, unde să nu aibă nici viaducte, nici tuneluri, nici pasaje supraterane, pentru că e mai simplu să construiești. (Emil Boc)
Odată cu actualizarea valorii investiției, loturile doi și trei, care inițial au fost licitate separat, au fost acum comasate.
Proiectantul centurii, Silviu Tegzeșiu, arată că în acest fel proiectul devine mai atractiv pentru că are o valoare mai mare, iar costurile de execuție vor fi mai mici:
Prin faptul că s-au unit loturile și este o valoare mai mare a investiției, presupunem că va crește atractivitatea privind valoarea. Constructorul are acces la groapa de împrumut, respectiv la zona de depozit care aduce avantaje atât din punct de vedere al costurilor, cât și din punct de vedere a protecției mediului și a economiei de transport. (Silviu Tegzeșiu)
Centura Metropolitană a Clujului începe din zona Autostrăzii Transilvania, traversează Floreștiul, unde face legătura cu viitorul Spital Regional de Urgență, trece apoi prin Făget, intersectează Calea Turzii, ajunge în zona Borhanci și se termină la Centura Vâlcele – Apahida.
La licitația Lotului 1, aflat între Florești și Cluj-Napoca, există depuse mai multe oferte, iar câștigătorul ar trebui anunțat până la sfârșitul acestei luni.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.