Misiune de căutare și salvare a submarinului Titan [UPDATE]
Foto: captură video YouTube
UPDATE: ora 10.30
Eforturile pentru salvarea celor cinci persoane aflate la bordul unui submarin turistic ce efectua curse către epava Titanicului, în nordul Oceanului Atlantic, intră într-o etapă crucială.
Articol editat de cristina.rusu,
22 iunie 2023, 09:28 / actualizat: 22 iunie 2023, 10:55
UPDATE: ora 10.30
Eforturile pentru salvarea celor cinci persoane aflate la bordul unui submarin turistic ce efectua curse către epava Titanicului, în nordul Oceanului Atlantic, intră într-o etapă crucială.
Se estimează că rezervele de oxigen ale submarinului se vor epuiza în câteva ore.
Paza de Coastă a Statelor Unite a dublat perimetrul de căutare, subliniind că misiunea continuă să fie 100% una de căutare şi salvare. Din ultimele informaţii ale Pazei de Coastă, submarinul Titan nu a fost încă localizat.
………………………………………………………………………………………………………….
Horizon, compania care deține nava Polar Prince, a declarat miercuri, 21 iunie, reporterilor că „trebuie să ne păstrăm speranța”, în timp ce misiunea de căutare și salvare a submarinului Titan continuă.
Polar Prince este nava de sprijin care a transportat submersibilul Titan OceanGate la locul de unde a început coborârea spre epava Titanicului, iar acum sprijină operațiunile de căutare și salvare a submersibilului care a dispărut în timpul coborârii în adâncuri.
Echipamentul care a fost mobilizat pentru acest lucru este cel mai bun din lume, cel mai capabil din lume, a declarat cofondatorul și președintele Horizon, Sean Leet.
Trebuie să ne păstrăm speranța. Cred că, după cum știți, există încă un suport de viață disponibil pe submersibil și vom continua să ne păstrăm speranța până la sfârșit.
Sean Leet a mai spus că nu a mai văzut niciodată un asemenea răspuns pentru o misiune de căutare și salvare.
Lucrez în industria maritimă de la o vârstă foarte fragedă și am văzut o mulțime de situații diferite, dar nu am văzut niciodată un echipament de acest fel, să se deplaseze atât de repede. Răspunsul Pazei de Coastă a SUA, răspunsul armatei americane, al oamenilor de la aeroport, al oamenilor de aici, al diferitelor companii care au fost implicate în mobilizarea acelui echipament… a fost realizat fără cusur, a mai spus Sean Leet, relatează CNN.
………………………………………………………………………………
Cine este fostul militar Stockton Rush, pasager al submarinului dispărut și CEO al companiei responsabilă de călătorie
Submersibilul a dispărut în apele Atlanticului cu cinci persoane la bord, iar oxigenul pregătit pentru călătorie se va epuiza joi după-amiază.
Misiunea captivantă a constat în explorarea rămășițelor „Titanicului” dintr-un submarin, dar la 105 minute după scufundare, primele semne de avertizare s-au stins. Submersibilul a încetat să mai emită semnale și nu s-a mai ştiut nimic de el. La bord, se află cinci persoane pe care Garda de Coastă din Boston intenționează să le găsească înainte ca oxigenul furnizat pentru călătorie să se epuizeze, joi la începutul după-amiezii.
Unul dintre cei cinci călători este CEO-ul companiei OceanGate, responsabilă de organizarea acestei serii de călătorii oceanice foarte scumpe. Ceilalți patru sunt milionarul britanic Hamish Harding, omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood (48 de ani), și fiul său, Suleman Dawood (19 ani), exploratorul și fostul militar francez Paul-Henry Nargeolet.
Omul de afaceri Stockton Rush, a cărui companie percepe 250.000 de euro pentru fiecare călătorie în acest submarin pentru a explora epava navei oceanice naufragiate, a fondat OceanGate în urmă cu 13 ani și este directorul general al acesteia. Sarcina lui este să supravegheze strategiile financiare și de inginerie și să planifice strategii de dezvoltare a submarinelor cu o capacitate de până la 6.000 de metri, potrivit site-ului OceanGate, unde compania se laudă că este cel mai important furnizor de submersibile cu echipaj pentru charter și cercetare științifică.
De asemenea, este ceva obișnuit ca oamenii să afle din publicațiile de specialitate de inginerie despre vehicule submersibile cu echipaj pentru operațiuni subacvatice. Rush a devenit cel mai tânăr pilot calificat pentru transport cu avioane din lume când a fost declarat căpitan la Institutul de Formare pentru Jet United Airlines în 1981, la vârsta de 19 ani, după care și-a continuat pregătirea la prestigioase colegii Princeton și Berkeley.
A ajuns primul ofițer DC-8 (gradul său de căpitan) în timpul verilor de colegiu, cu misiuni în Arabia Saudită, Cairo, Damasc, Mumbai, Londra, Zurich și Khartoum. În 1989, Rush a construit personal o aeronavă experimentală, botezată „Glasair III”, pe care încă o deține și care încă zboară. De asemenea, a realizat un submersibil pentru două persoane, Kittredge K-350, cu care a făcut peste 30 de scufundări până în prezent. După mulți ani dedicați aviației militare, participând chiar și la programe de rachete anti-sateliți, a început să fie interesat de lumea subacvatică.
În ultimii 20 de ani, potrivit informațiilor furnizate de OceanGate, Rush a supravegheat dezvoltarea mai multor companii de proprietate intelectuală de succes. CV-ul său include producători de sisteme sonare mici de înaltă frecvență, dispozitive de control de la distanță fără fir, managementul canalului post-vânzare și raportare financiară sau Teledyne Inc, un furnizor de top de tehnologii subacvatice de ultimă generaţie.
În ultimul deceniu, s-a dedicat aproape exclusiv marelui său proiect profesional, OceanGate, care organizează excursii de explorare la rămășițele Titanicului, un echilibru între cercetare și turismul de milioane de dolari care l-ar putea costa acum viața.
RADOR
Foto: captură video YouTube
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.