Filmul de weekend: Barbenheimer – pachet câștigător de filme!
Foto: Wikipedia
Două filme importante lansate simultan în același week-end – nu e o premieră. Inedit e faptul că Barbie și Oppenheimer au provocat o colaborare, nu o competiție în rândul amatorilor de cinema.
Articol editat de Bianca Câmpeanu,
29 iulie 2023, 00:00 / actualizat: 29 iulie 2023, 9:57
Două filme importante lansate simultan în același week-end – nu e o premieră. Inedit e faptul că Barbie și Oppenheimer au provocat o colaborare, nu o competiție în rândul amatorilor de cinema.
Nici chiar analiștii de box office cei mai ambițioși nu ar fi putut să prevadă cât de mare va fi victoria pachetului păpușă-tată-de-bombă-atomică. Cele două filme s-au combinat pentru a spulbera recorduri și pentru a crea un fenomen cultural veritabil, care a început online și s-a extins în offline.
Comedia ușor satirică a lui Greta Gerwig despre păpușile Barbie, a ocupat inevitabil locul întâi, dar cu încasări de 162 de milioane de dolari în Statele Unite, a devenit și cel mai mare opener al anului până în prezent, precum și cea mai de succes lansare pentru o regizoare.
La fel de surprinzător, drama întunecată creată de Christopher Nolan s-a clasat pe locul doi cu impresionanta sumă de 82 de milioane de dolari, o sumă uriașă pentru un film de acest gen, tratat de public ca un epopee cu supereroi.
La nivel global, tabloul e la fel de strălucitor, cele două filme combinându-se pentru a aduce încasări de peste 500 de milioane de dolari, o creștere binevenită pentru ceea ce fusese o vară predominant dificilă la box office.
Situația, păstrând proporțiile, s-a replicat și în România – Barbie 112.800 de spectatori, Oppenheimer 78.433.
Ce a făcut „Barbenheimer” pentru a obține o prezență record la box office?
În timp ce Barbie-ul lui Gerwig beneficia de uriașa notorietate a unei jucării, pentru Nolan drumul a fost mai dificil. Să vinzi povestea lui Robert Oppenheimer, tatăl bombei atomice, cu o durată de 3 ore, plină de dialoguri, în plină vară, părea o încercare fără precedent.
Dar Nolan, unul dintre puținii regizori care pot atrage un public substanțial doar cu numele său, a transformat ceea ce ar fi putut fi o lecție de istorie secă într-un spectacol IMAX, datorită unei distribuții impresionante și a unei campanii de marketing extravagante care a început cu un an înainte de lansare, cu un ceas care ticăie și un trailer sumbru.
Combinația improbabilă a celor două filme, crearea lui Barbenheimer, a pornit de la o glumă pe Twitter fără sprijinul unui studio și a avut un impact remarcabil în lumea reală. În Statele Unite, cel puțin 40.000 de bilete s-au vandunt pentru ambele filme, iar în Marea Britanie o cincime din vizitatori au ales să vadă deasemenea pachetul complet.
Celebrități, precum Quentin Tarantino, au fost chiar văzute trecând de la un film la celălalt. Ceea ce spune mult despre nebunia generată în jurul barbenheimer este că ambele au primit note ridicate de la critici – 91% pentru Barbie și 94% pentru Oppenheimer.
Uneori, răspunsul cel mai simplu este și cel mai relevant: ambele filme au avut succes pentru că oamenilor le-au plăcut.
Tiberiu Crișan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.