Prima pagină » Știri » Social » Transilvania » Constructor stabilit pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș. Perspective pentru Autostrada Transilvania
Constructor stabilit pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș. Perspective pentru Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania lot Nadaselu Zimbor
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania are stabilit un constructor, odată cu finalizarea licitației pe acest sector. Dacă până în 15 septembrie nu vor fi depuse contestații, contractul de execuție va fi semnat cu societatea autohtonă Erbașu. Firma a mai fost o dată desemnată câștigătoare, dar licitația a fost anulată tocmai din cauza contestării rezultatului.
Articol editat de Bianca Câmpeanu,
6 septembrie 2023, 12:08 / actualizat: 8 septembrie 2023, 14:17
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania are stabilit un constructor, odată cu finalizarea licitației pe acest sector. Dacă până în 15 septembrie nu vor fi depuse contestații, contractul de execuție va fi semnat cu societatea autohtonă Erbașu. Firma a mai fost o dată desemnată câștigătoare, dar licitația a fost anulată tocmai din cauza contestării rezultatului.
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are o lungime de 26 de kilometri, iar costul ofertat pentru finalizarea lucrărilor este de 884 de milioane de lei. Pentru acest tronson, început de americanii de la Bechtel, constructorul va avea la dispoziție șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.
Până la sfârșitul anului 2025, pe Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Vama Borș 2, vor mai rămâne de realizat doar 41 de kilometri, aflăți între Poarta Sălajului și Nușfalău.
Până atunci vor fi terminate loturile Chețani – Câmpia Turzii, care va fi deschis circulației la sfârșitul acestui an sau în prima parte a anului viitor, cele două porțiuni aflate între Nădășelu și Poarta Sălajului, care au ca termen jumătatea anului 2025, sectorul Nușfalău – Suplacu de Barcău care e aproape gata și traseele începute de Bechtel între Suplacu, Chiribiș și Biharia.
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, promite însă că inaugurarile se vor face doar cu respectarea normelor de calitate, pentru a nu fi repetate situații din trecut, când, după deschiderea traficului, au fost impuse restricții pentru refacerea unor lucrări:
În anii când aveam alegeri, se tot făceau inaugurări electorale. Unele loturi au fost date în circulație fără o verificare atentă a lucrărilor. Vom intra în 2024 intr-un celebru an electoral. Vă asigur că, deși îmi doresc să fie cât mai mulți kilometri de dat în circulație în perioada următoare, autostrăzile vor fi deschise doar cu respectarea tuturor normelor și cei de la Compania de Drumuri vor urmări aceste aspecte. (Sorin Grindeanu)
În cazul lotului Poarta Sălajului – Nușfalău, care e și cea mai complexă lucrare de pe Autostrada Transilvania, licitația se află în evaluare. Pentru execuția sectorului care cuprinde tunelul Meseș, lung de trei kilometri, au depus oferte 7 asocieri de firme: compania omului de afaceri Dorinel Umbrărescu în colaborare cu o firmă din Bosnia, italienii de la WeBuild și cinci societăți din Turcia.
Ministrul Sorin Grindeanu arată că toate aceste investiții sunt condiționate de respectarea angajamentelor pe care guvernele anterioare le-au asumat în discuțiile cu partenerii europeni:
Îmi doresc ca fondurile europene să nu se blocheze. Nu există proiect important la Ministerul Transporturilor care să nu aibă componentă europeană, adică fonduri europene. În momentul când noi nu ne atingem țintele pe care le-au asumat niște deștepți care acum dau lecții, foști prim-miniștri și miniștri ai finanțelor, dacă nu ne atingem acele ținte, una dintre consecințe va fi suspendarea fondurilor europene. Păi, în momentul acela, nu se mai realizează niciun proiect! (Sorin Grindeanu)
Dacă nu vor exista sincope în finanțare și execuție, pentru lotul Poatra Sălajului – Nușfalău constructorul va avea la dispoziție un an și jumătate pentru proiectare și cinci ani pentru execuție. 2030 este, așadar, termenul de finalizare, în condițiile în care, acum opt ani, la debutul exercițiului financiar precedent al Uniunii Europene, cele mai pesimiste estimări preconizau pentru 2027 deschiderea circulației pe acest sector.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.