Aviația europeană a devenit mai puțin sigură în ultimii ani, potrivit unui studiu al Universității Karolinska din Suedia, raportat de emisiunea olandeză Zembla.
Articol editat de cristina.rusu,
13 octombrie 2023, 09:41
Aviația europeană a devenit mai puțin sigură în ultimii ani, potrivit unui studiu al Universității Karolinska din Suedia, raportat de emisiunea olandeză Zembla.
Potrivit acesteia, piloții și echipajul de cabină lucrează uneori când sunt bolnavi sau prea obosiți, ceea ce constituie un pericol pentru siguranța zborului.
Dintre cei 10.000 de piloți și membri ai echipajului chestionați, o treime consideră că aviația europeană devine tot mai puțin sigură ca înainte. În plus, 80% din echipajul de cabină și 66% dintre piloți consideră că, în ultimii ani, condițiile lor de muncă s-au deteriorat.
Cercetătorii indică faptul că aceste condiții de muncă sunt legate de „contracte atipice”, precum cele de „fake self-employed” sau „zero ore”, în care un angajat lucrează la apelul angajatorului.
Aceste acorduri sunt mai puțin bine protejate din punct de vedere juridic decât contractele tradiționale, ceea ce împiedică piloții și însoțitorii de bord să raporteze boli sau oboseală excesivă, chiar dacă legea îi obligă să facă acest lucru.
Potrivit Zembla, o cultură a fricii există într-o serie de companii aeriene low-cost, ceea ce îi determină pe angajați să păstreze tăcerea cu privire la unele dintre problemele lor.
În emisiune, de exemplu, piloții au recunoscut că au adormit în timpul anumitor zboruri.
Am observat dintr-o dată că aveam ochii închiși. Când i-am deschis, am observat că și colegul meu era în aceeaşi situaţie, a povestit un pilot într-un interviu.
De asemenea, Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) nu ia în serios îndeajuns rapoartele privind incidentele sau riscurile de siguranță, spun sindicatele europene ale personalului navigant. (www.lalibre.be)