Printr-o aplicație ce urmează a fi lansată luna viitoare, familiile pacienților din Bihor vor primi, în timp real, informații despre starea acestora.
Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Județean din Oradea testează o aplicație prin care familiile pacienților vor primi, în timp real, informații despre starea acestora. Aparținătorii pacienților UPU vor putea vedea, prin intermediul acestei aplicații, ce investigații le-au fost făcute acestora, tratamentul sau numele medicului curant.
Aplicația, aflată în testare încă, s-a născut dintr-o necesitate, spune șeful UPU SMURD Bihor, dr. Hadrian Borcea.
În serviciul nostru, pacienții care ajung în zonele de tratament nu pot veni în contact cu aparținătorii, decât atunci când toate procedurile sunt făcute, când consulturile de specialitate sunt realizate. Deseori, familiile care așteaptă în sala de așteptare au senzația că nu se întâmplă nimic, că sunt timp morți. Astfel, ne-am gândit la un mecanism care să permită informarea continuă, în timp real, a familiilor bolnavilor, fără ca să ne pună și colegii în dificultate, fără un efort în plus pentru ei. Iarna trecută am întâlnit trei tineri IT-iști, care auzind de ideea aceasta, s-au oferit să înceapă dezvoltarea unei aplicații, care asigură o axă a timpului, pe care se inserează momente, de tipul: recoltare analize, consultarea cardiologic, consult chirurgical etc., fără foarte multe alte detalii. Nu vom stoca date despre rezultatele analizelor sau informații medicale detaliate. Acestea, în continuare, vor fi oferite de medicul curant al pacientului, a explicat dr. Hadrian Borcea.
Această aplicație nu va exclude comunicarea verbală, dar va permite aparținătorilor să urmărească, în timp real, tot ceea ce se întâmplă cu pacientul.
Pacientul va intra în triaj. Asistentul de triaj stabilește un nivel de prioritate, din cele cinci. Din momentul acela, familia îl vede. După aceea, dacă pacientul nu trebuie să intre repede în zona de tratament, medicul de triaj va indica analizele necesare pentru evaluarea și tratamentul pacientului. Și din clipa în care medicul face indicarea analizelor, radiografiilor sau CT-urilor, familia va vedea pe aplicație ce i s-a recomandat și ce urmează să i se facă pacientului, dar și când s-a finalizat. De exemplu, analizele de laborator durează în medie o oră, iar ei vor vedea în aplicație asta. Este important ca aparținătorii să vadă în timp real aproape toate procedurile pe care le facem, a mai precizat dr. Borcea.
Prin această aplicație se va putea face chiar și o predicție a timpului cât va dura investigarea și tratamentul unui pacient.
Nici medicii, nici asistenții nu pot informa, în timp real, aparținătorii despre tot ce se întâmplă. Este un fel de valoare adăugată ca din decembrie, când îi vom da drumul, aparținătorii să vadă constant și la câteva minute distanță tot ceea ce se întâmplă cu membrii familiei lor, a spus dr. Hadrian Borcea.
Aplicația mai are o componentă importantă pentru medici și asistenți: urmărirea fluxului pacienților în cadrul UPU SMURD.
De foarte multe ori un pacient are nu doar un singur medic curant. Sunt doi, trei asistenți care se ocupă de același pacient. Aplicația ne permite trecerea informațiilor legate de ceea ce s-a făcut deja între cadrele medicale. În plus, șefii de tură pot urmări dacă un pacient așteaptă de prea mult în triaj sau care este motivul dacă nu a venit rezultatul de la o analiză și atunci pot interveni mai ușor. La fel, la schimbul de tură, când medicii și asistenții pleacă acasă și intră colegii din noua tură, aplicația permite transmiterea tuturor informațiilor de la cei care pleacă la cei care vin, a mai precizat dr. Hadrian Borcea.
Aplicația este în faza de testare și urmează a fi lansată în luna decembrie a acestui an. Ea va putea fi instalată pe telefoane de toți aparținătorii pacienților, care vor primi și un cod QR, pentru a primi acces la datele privindu-i strict pe pacienții respectivi. Explicațiile vor fi făcute într-o terminologie accesibilă, tot prin aplicație.
Potrivit dr. Hadrian Borcea, timpul maxim de așteptare la UPU-SMURD Bihor este de 6 ore, iar cel mediu de 4 ore, fiind sub media europeană.
Noi nu refuzăm niciun pacient, dar lumea trebuie să înțeleagă că în unele situații se așteaptă mult și pentru că sistemul este excedat cu non-urgențe, a mai spus șeful UPU SMURD Bihor.
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.