Ascultă Radio România Cluj Live

Platforma de monitorizare a antreprenoriatului din România la UBB

Platforma GEM România lansată la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj-Napoca, la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA), oferă date, informații și analize care permit accesul nelimitat și nerestricționat la resurse pentru mediul academic, mediul de afaceri, factori decizionali, societate în general, dar și pentru orice persoană privată. Este vorba despre implicarea partenerilor din mediul de afaceri și academic atât în procesul de conceptualizare, cât și în cel de testare/monitorizare a soluțiilor/mecanismelor/sistemelor obținute în cadrul demersurilor științifice ale echipelor de cercetare.

Platforma de monitorizare a antreprenoriatului din România la UBB

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 2 noiembrie 2023, 10:48

Această realizare a cadrelor didactice și studenților de la UBB contribuie, la fel ca multe alte proiecte din universitare, la locul important pe care îl ocupă Universitatea Babeș Bolyai în clasamentele internaționale, susține rectorul UBB, Daniel David. De curând, universitatea a obținut trei nominalizări, în clasamentul Shanghai pe domenii academice precum știința și ingineria energiei, matematică și ecologie.

Rezultatele clasamentului Shanghai pe domenii în România confirmă ceea ce spuneam când România a ajuns să nu aibă nicio universitate în clasamentul Shanghai global, și anume că universitățile care se pot profila foarte bine la nivel global sunt mai ales cele din sau cu zonele bio-medicale. Într-adevăr, exceptând poate contribuțiile UBB la știința și ingineria energiei și la matematică (aici și ale altor universități românești), celelalte prezențe românești sunt strâns legate, direct sau conex, mai ales cu zonele bio-medicale. Așadar, de la universități cu astfel de componente și cu un număr mare de angajați în aceste domenii putem spera o revenire mai rapidă a României în clasamentul Shanghai, UBB urmând, așa cum am anunțat, să se dezvolte, la rândul ei, în această direcție. Sigur, revenind la clasamentul pe domenii, asta nu scutește toate domeniile relevante să facă eforturi pentru a fi poziționate în acest clasament pe domenii. În fine, din păcate clasamentul Shanghai include și publicații din unele zone “open science” și cu indicatori scientometrici (ex. factor de impact) criticați internațional și în România, astfel încât trebuie înțeles în acest context, în care, ca semnatari ai strategiei COARA a Comisiei Europene, semnalăm că trebuie să înțelegem că rankingurile sunt demersuri informative utile, dar nu reflectă complet complexitatea unei universități și că acestea trebuie văzute doar prin această logică, afirmă rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.
Educațional vorbind, antreprenoriatul este o competență fundamentală în această lume, astfel încât la UBB o co-creăm programatic cu cursanții noștri prin demersuri transversale (ex. cursuri de formare), alături de cele de specialitate. Acest nou demers al FSEGA duce expertiza UBB în acest domeniu la nivel național, prin activități de monitorizare, analiză și promovarea de bune practici, cu implicații majore pentru demersuri individuale, dar și pentru politici de tip evidence-based în domeniu, declară rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.

Totodată, cu ocazia evenimentului, conf. univ. dr. Răzvan V. Mustață, decanul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA), afirmă că:

La nivelul comunității academice a UBB-FSEGA ne-am asumat două deziderate esențiale în raport cu mediul de afaceri național și internațional, reflectat în acest context, prin intermediul companiilor multinaționale prezente pe teritoriul României. Primul dintre acestea este cel al implicării partenerilor din mediul de afaceri și academic în proiectele de generare a cunoașterii științifice, atât în procesul de conceptualizare, cât și în cel de testare/monitorizare a soluțiilor/mecanismelor/sistemelor obținute în cadrul demersurilor științifice ale echipelor noastre de cercetători, iar platforma GEM România reprezintă în fapt un fundament real și solid pentru transpunerea acestui deziderat în realitate. Al doilea deziderat la care aș dori să fac referire este cel al dezvoltării unui sistem interconectat de acces la resurse informaționale și servicii suport pentru creșterea nivelului general al cunoașterii și educației în societate, respectiv pentru diminuarea asimetriei informaționale în societate.
Platforma GEM România oferă date, informații și analize care permit accesul nelimitat și nerestricționat la resurse pentru mediul academic, mediul de afaceri, factori decizionali, societate în general, dar și pentru orice persoană privată.

Global Entrepreneurship Monitor (GEM) România este o platformă de monitorizare a antreprenoriatului cu peste 24 de ani de experiență, coordonată de un consorțiu format din echipe naționale, care colectează date direct de la antreprenori individuali. Pe baza cercetărilor efectuate de către echipele de cercetători ale GEM, factorii de decizie politică beneficiază de informații valoroase despre cum să încurajeze antreprenoriatul pentru a stimula creșterea economică. În același timp, platforma GEM România este un instrument valoros pentru oricine are nevoie de informații precise despre antreprenoriatul din România, inclusiv mediul de afaceri, factorii de decizie, mediul academic și societatea în general.

 

Alina Nechita

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Simulare tehnică pentru Bacalaureat
Educaţie miercuri, 22 ianuarie 2025, 13:09

Simulare tehnică pentru Bacalaureat

În toate liceele care vor fi centre de examen pentru probele orale de la Bacalaureat s-a desfăşurat o simulare tehnică în care a fost...

Simulare tehnică pentru Bacalaureat
Fără olimpiade şcolare pentru clasele I – IV!
Educaţie marți, 21 ianuarie 2025, 16:18

Fără olimpiade şcolare pentru clasele I – IV!

Ministerul Educaţiei nu va organiza olimpiade şcolare pentru clasele I – IV în acest an, având în vedere că în ciclul primar trebuie...

Fără olimpiade şcolare pentru clasele I – IV!
Grădiniță construită cu ajutorul Episcopiei Maramureșului și Sătmarului
Educaţie joi, 16 ianuarie 2025, 11:43

Grădiniță construită cu ajutorul Episcopiei Maramureșului și Sătmarului

Construcţia unei noi grădiniţe din municipiul Baia Mare, proiect demarat la iniţiativa Episcopiei Maramureşului şi Sătmarului, va fi...

Grădiniță construită cu ajutorul Episcopiei Maramureșului și Sătmarului
Investiții majore în educație la Vadu Crișului
Educaţie miercuri, 15 ianuarie 2025, 12:29

Investiții majore în educație la Vadu Crișului

Primăria Vadu Crișului implementeză câteva proiecte de modernizare și dotare a unităților de învățământ din localitate. Unele dintre ele...

Investiții majore în educație la Vadu Crișului
Educaţie luni, 13 ianuarie 2025, 15:31

Performanță istorică pentru masteranzii Universității Babeș-Bolyai

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca marchează o performanță istorică, prin echipa sa de masteranzi de la Facultatea de Științe...

Performanță istorică pentru masteranzii Universității Babeș-Bolyai
Educaţie sâmbătă, 11 ianuarie 2025, 16:08

Cea mai mare creșă din România, de 110 locuri, a fost inaugurată la Oradea | FOTO

O creșă modernă, construită la standarde europene, a fost inaugurată sâmbătă, 11 ianuarie, în prezența ministrului Dezvoltării, Cseke...

Cea mai mare creșă din România, de 110 locuri, a fost inaugurată la Oradea | FOTO
Educaţie vineri, 10 ianuarie 2025, 17:10

Ministerul Educației, despre starea de fapt din sistem

Acel raport ar trebui să identifice lucrurile bune pe care le avem, astfel încât să ştim să le păstrăm şi să le dezvoltăm. Raportul va...

Ministerul Educației, despre starea de fapt din sistem
Educaţie vineri, 10 ianuarie 2025, 09:46

Cum se face prelungirea titularizării pentru profesorii până la 70 de ani

Profesorii care vor să rămână titulari pe posturile pe care le dețin până la împlinirea vârstei de 70 de ani trebuie să depună până pe...

Cum se face prelungirea titularizării pentru profesorii până la 70 de ani