Prima pagină » Reportaje » România ocupă un nedorit loc întâi în Uniunea Europeană la capitolul accidente rutiere
România ocupă un nedorit loc întâi în Uniunea Europeană la capitolul accidente rutiere
Sursă foto: ISU Cluj
Potrivit statisticilor, pe drumurile din țara noastră mor anual 93 de oameni raportat la milionul de locuitori, mai mult decât dublu față de media europeană.
Articol editat de cristina.rusu,
20 noiembrie 2023, 11:52
Potrivit statisticilor, pe drumurile din țara noastră mor anual 93 de oameni raportat la milionul de locuitori, mai mult decât dublu față de media europeană.
Dacă vorbim de prevenție, pentru fostul pilot de raliuri, Bogdan Marișca, pedala de accelerație este principalul lucru pe care orice conducător auto trebuie să-l aibă în vedere:
Participanții la trafic trebuie să înțeleagă că fiecare kilometru pe oră în plus la viteza de deplasare duce la o creștere exponențială a riscurilor. Din acest motiv, cei de afară, din țările Occidentale, dar și state vecine, combat trecerea peste limita de viteză. Acolo, depășirea limitei de viteză regulamentară este extrem de intens urmărită și extrem de intens penalizată. (Bogdan Marișca)
La nivel național, județul Cluj se află pe locul trei la numărul de accidente rutiere înregistrate în 2022, fiind devansat doar de București și Iași. La polul opus, se află Sălaj și Alba, care sunt printre ultimele cinci județe la acest capitol, chiar dacă, despre șoferii de aici, se fac destule glume.
Inspectorul principal Ionuț Petruța, de la Serviciul Rutier Cluj, arată că și în acest an accidentele rutiere din județ s-au soldat cu peste 200 de victime, morți și răniți:
În perioada 1 ianuarie – 12 noiembrie 2023, la nivelul județului Cluj, am avut un număr de 173 de accidente rutiere grave, soldate cu 40 de persoane decedate și 162 rănite grav. Principalele cauze de producere a accidentelor de circulație la nivelul județului sunt viteza neadaptată la condițiile de drum sau viteza neregulamentară, neacordarea de prioritate și indisciplina pietonilor, urmate de abaterile săvârșite de bicicliști și neacordarea de prioritate la trecerile de pietoni. (Ionuț Petruța)
Pentru reducerea numărului de accidente rutiere, la Parlament a fost depus un proiect de lege inițiat de UDMR care pune accent pe prevenția în trafic. Printre altele, documentul prevede creșterea numărului de ore practice la școlile de șoferi la 45, față de 30, cât este în prezent. De asemenea, se mai propune ca tinerii începători la volan să nu poată conduce o mașină cu peste 100 de cai-putere decât dacă au în dreapta un șofer cu experiență.
Deputatul Zakarias Benedek este unul dintre semnatarii proiectului, care impune inclusiv poliției rutiere și administratorului drumurilor mai multe acțiuni de prevenție:
Nu este suficient ca tot timpul să creștem amenzile, respectiv numai șoferii să fie considerați vinovați. Și atunci am introdus ceea ce înseamnă prevenția. Poliția rutieră să fie în trafic, să se vadă girofarul, să patruleze pe drumurile naționale și pe autostrăzi, unde sunt probleme, unde sunt foarte multe accidente. Și administratorul drumurilor trebuie să aibă niște responsabilități: pe drumurile naționale, pe autostrăzi, nu există niciun tronson, să zicem, de 50 de kilometri pe care să nu vedem lipsa parapeților, sau sunt parapeți ruginiți sau loviți și neînlocuiți. (Zakarias Benedek)
În paralel cu aceste măsuri, Poliția rutieră organizează săptămânal acțiuni de depistare în trafic a vitezomanilor, a șoferilor care consumă alcool sau substanțe interzise și a celor care nu acordă prioritate sau traversează prin loc nepermis.
Mihai Miclăuș
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.